Jag la på luren precis efter att jag har väntat i 2 timmar att få prata med SAS kundtjänst i USA. Enligt damen jag pratade med är min resa en EuroBonus resa. Hon kunde inte boka om en sådan resa med ett annat flygbolag. Att resan är i business klass och att jag är Diamond medlem spelade ingen roll. Hon sa att de på SAS USA inte har fått instruktioner om hur de ska hantera sådana bokningar och att det är många som är i samma sits som jag. Vet någon av er hur man gör i en sådan situation? Jag skulle flyga den 5te från ORD till CPH direkt med SAS.
Jag har en flight från CPH - LAX i morgon 09:30, när jag kollar statusen står det "Likely to be canceled if strike continue".
Ni som har fått om-/avbokning sedan strejken började, hur långt innan fick ni meddelande om det?
Nu kan man inte längre boka min flight till Zürich på fredag. Flygningen sker via Xfly men oroar mig såklart eftersom flighten kan ställas in av andra anledningar. Nu kanske flighten är helt fullbokad, men vad innebär det annars att den inte längre går att boka?
Jag har en flight från CPH - LAX i morgon 09:30, när jag kollar statusen står det "Likely to be canceled if strike continue".
Ni som har fått om-/avbokning sedan strejken började, hur långt innan fick ni meddelande om det?
Svarar mig själv:
Fick precis mail om att resan var avbokad.
Sitter nu i kö för att komma fram till sas på telefon...
Det här är ju riktigt dåliga nyheter, att de vägrar boka om bonusresor.