Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

pinksson

Medlem
Incheckad på LAX! Köpte uppgradering från plus till business. Från Köpenhamn blir det dock tåg för dom visste inte själva ännu vilken flight det skulle bli och efter att ha läst här känns det inte ljust att man får en bra flight.
Hoppas man får igen pengarna för flygbiljetten och hoppas ni andra kommer fram dit ni ska! tycker kundtjänst var väldigt behjälpliga och kom med flera alternativ! :)
 

Canadien

Medlem
Incheckad på LAX! Köpte uppgradering från plus till business. Från Köpenhamn blir det dock tåg för dom visste inte själva ännu vilken flight det skulle bli och efter att ha läst här känns det inte ljust att man får en bra flight.
Hoppas man får igen pengarna för flygbiljetten :)
Grattis!
 

Ledly

Medlem
Har en resa ARN-CPH-KEF imorgon. ARN-CPH är inställd och inte fått någon alternativ resa. Dock ser det ut nu som att CPH-KEF kommer gå som planerat (SAS Connect). Fungerar det att på egen hand ta sig till Köpenhamn och ansluta där eller är risken att det blir problem med vid incheckning?

Suttit i telefonkö flertalet timmar för at slutligen bli bortkopplad.
 

palmen

Moderator
Har en resa ARN-CPH-KEF imorgon. ARN-CPH är inställd och inte fått någon alternativ resa. Dock ser det ut nu som att CPH-KEF kommer gå som planerat (SAS Connect). Fungerar det att på egen hand ta sig till Köpenhamn och ansluta där eller är risken att det blir problem med vid incheckning?

Suttit i telefonkö flertalet timmar för at slutligen bli bortkopplad.
Det kommer högst troligt inte gå, om du inte pratar med sas och kan avboka första flighten.
 
Skrev tidigare i tråden men hade fel, det var ren SAS och inte Air baltic. Flyger ARN-CPH-ATH 14 juli med SAS samt CFU-ATH-ARN 31 juli. Första flighten lär ju ställas in så om jag förstått det rätt så har man rätt att bli ombokad av SAS? Har connection till Milos, vad händer om jag missar den pga detta? Isåfall är det ju en hel vistelse på Milos som riskerar att förstöras, har bokat hotell och cruises m.m.
 

Ledly

Medlem
Det kommer högst troligt inte gå, om du inte pratar med sas och kan avboka första flighten.
Tackar för snabbt svar. Jobbigt när samtalet bryts efter flera timmar och sedan när man ringer igen är kön full. Fortsätter att jaga dem så får vi se hur det går.
 

palmen

Moderator
Skrev tidigare i tråden men hade fel, det var ren SAS och inte Air baltic. Flyger ARN-CPH-ATH 14 juli med SAS samt CFU-ATH-ARN 31 juli. Första flighten lär ju ställas in så om jag förstått det rätt så har man rätt att bli ombokad av SAS? Har connection till Milos, vad händer om jag missar den pga detta? Isåfall är det ju en hel vistelse på Milos som riskerar att förstöras, har bokat hotell och cruises m.m.
Det är ditt försäkringsbolag som får hantera eventuella saker du missar om du kommer ner för sent.
Om du ska resa om 10 dagar så finns det ändå god chans att strejken är över till dess. Hade resan varit denna vecka hade jag dock varit orolig.
 
Någon som lyckats komma fram och på egen hand fått sitt flyg (SAS) ombokat till annat flyg med Ngt bolag inom Star Alliance? Är det ens värt ställa sig i kö för att försöka?
 

JAM(1)777

Medlem
Ska till AGP 6/7. Pratat med SAS om rerouting med annat *A, ser dock mörkt ut. Kan jag fixa egna biljetter om SAS ställer in för att komma fram samma dag som SAS-flyget skulle avgått och sedan kräva SAS på mellanskillnaden även om jag hade köpt biljetterna för bonuspoäng?
 
Toppen