Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

palmen

Moderator
Det som är frustrerande är att man inte kan kontakta någon för att veta status på ärendet heller.

Eller kanske jag som inte hittar bara. Om någon har email adress till Customer Care eller annan kontaktuppgift så tas det tacksamt emot.
Jag har samma problem, ett ärende från november 2021 som de slutat svara på. Kan ju inte se om det fortfarande är öppet (senast de svarade var i mars).
Pratar man med supporten anser de att man ska lägga ett nytt ärende och fråga hur det går med det tidigare ärendet.

Mig veterligen finns det inget annat sätt att få denna info om man inte har direkt kontakt med någon på sas som kan se sådant.

Edit: Bara för att jag skrev detta nu så kom ett mail från original ärendet där de säger att de ersätter mina utlägg. Hur de får 200$ till 1742 kronor vet jag inte, men orkar nog inte tjafsa mer om det såhär 10 månader senare.
Onekligen hjälpte det att skicka in ett nytt ärende (det har jag dock inte fått svar på).
 
  • Gilla
Reactions: Arv

Arv

Medlem
Jag har samma problem, ett ärende från november 2021 som de slutat svara på. Kan ju inte se om det fortfarande är öppet (senast de svarade var i mars).
Pratar man med supporten anser de att man ska lägga ett nytt ärende och fråga hur det går med det tidigare ärendet.

Mig veterligen finns det inget annat sätt att få denna info om man inte har direkt kontakt med någon på sas som kan se sådant.

Edit: Bara för att jag skrev detta nu så kom ett mail från original ärendet där de säger att de ersätter mina utlägg. Hur de får 200$ till 1742 kronor vet jag inte, men orkar nog inte tjafsa mer om det såhär 10 månader senare.
Onekligen hjälpte det att skicka in ett nytt ärende (det har jag dock inte fått svar på).

Bara att gratulera då. Får vänta in någon månad till innan jag lägger upp nytt ärende för att fråga om det gamla ärendet. :p
 

Trumis

Medlem
Jag skulle åkt (2-4-1 resa) med SAS till NY 4/7 men det blev ju inställt redan på morgonen. Blev ombokad till EWR via London med SAS-BA kombination dagen efter. Väskan fastnade på LHR och kom först ca 1 1/2 dgr senare. Hemresan på lördagen blev inställd på fredagen och ersatt med flyg med TAP via Lissabon och därmed komma hem 5 timmar efter beräknad SAS-tid.
Skickade in claim till SAS rörande flygen.
Skickade in claim till BA rörande bagaget och inköp som jag fick göra. Skickade först via AMEX/AXA men det blev nekat direkt.

SAS - Efter 4 veckor fick jag positivt besked från SAS rörande hemresan. Resan till EWR nekade de men det var rent slarv då de inte läst bokningen korrekt så efter ett vänligt men bestämt mail återkom de att de gjort fel och ersatte även den resan. Pengarna kom en vecka senare.
BA - Efter 5 veckor hörde de av sig och bekräftade att mina utlägg och kostnader skulle ersättas till fullo. Väntar på pengarna.

Det som SAS vägrade ersätta var en hotellnatt i NY som inte gick att avboka samt ett dygn parkering på CPH som inte gick att avboka. Om jag läser forumet rätt så bör detta sökas av Amex/AXA?
 

palmen

Moderator
Det som SAS vägrade ersätta var en hotellnatt i NY som inte gick att avboka samt ett dygn parkering på CPH som inte gick att avboka. Om jag läser forumet rätt så bör detta sökas av Amex/AXA?
Ja, detta är något för din försäkring att ta hand om, är inte en del av ersättning man får av flygbolaget pga försening/inställt plan.
 

jonten

Medlem
Det som är frustrerande är att man inte kan kontakta någon för att veta status på ärendet heller.

Eller kanske jag som inte hittar bara. Om någon har email adress till Customer Care eller annan kontaktuppgift så tas det tacksamt emot.
Jag har lyckats ringa in och de har faktiskt ringt ngn secondline eller supervisor och gett svar på mitt ärende. Så det går, i mitt fall så var det lite special. De sa nej först men bestämde sig sen för att hjälpa mig. Kändes lite som att Diamond påverkade deras vilja att hjälpa.
 

Delayed

Medlem
Hur de får 200$ till 1742 kronor vet jag inte.
Men det vet jag!

Så här lät det på en ökänd kundtjänst på okänd plats när medarbetarna Adam och Bertil kom fram till lösningen.


Adam: Du Bertil, nu är den där d-a nötbäraren på oss igen. Vad gör vi?
Bertil: Är det han med $200?

A: Ja precis, vi måste bli av med han. Vad kostar en dollar nuförtiden?
B: Ouch, det är nog typ 11 spänn.

A: F-n, det har vi inte råd med! Men vänta, var inte detta ett tag sen?
B: Ja det var visst i slutet av 2021.

A: Men då låg dollarna mycket lägre, tror det var runt 8 spänn.
B: Nej så lågt var det inte. Gissar närmare 9.

A: Går det inte att kolla?
B: Gör det säkert men ids vi?

A: Nej, f-n. Det är snart kaffe. Dra till med något!
B: 8.80?

A: Nej det är misstänkt jämt. Ta 8.71.
B: Så gör vi! Next case, men först kaffe!
 

Trumis

Medlem
Ja, detta är något för din försäkring att ta hand om, är inte en del av ersättning man får av flygbolaget pga försening/inställt plan.

Ringde AMEX/Axa och de säger att försäkringen täcker inte detta utan täcker endast om hela resan blivit inställd och inte kostnader vid försening.
 
Toppen