Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

Big Birger

Medlem
Idag fick jag besked om ersättning, 600€ för min strejk-inställda resa till USA den 10 juli. Jag är Diamond.
Vilka var dina förutsättningar? Var det en vanlig revenue-biljett och blev du ombokad på annat flyg en annan dag? Har några vänner som också väntar på besked om ersättning.
 

lorimar

Medlem
Vilka var dina förutsättningar? Var det en vanlig revenue-biljett och blev du ombokad på annat flyg en annan dag? Har några vänner som också väntar på besked om ersättning.
Vanlig revenue, ekonomiklass. Blev aldrig ombokad, utan fick besked att ombokningsalternativ saknades.
Edit: inställd resa var CPH-SFO(-SAN)
 
Last edited:
Hej, är det fler som fotfarande väntar på EU-ersättningen? Var på Arlanda härom dagen och hon i servicedisken tyckte det var mycket märkligt att jag inte hade fått någon ersättning än. I förrgår så ringde jag till kundtjänsten som dock meddelade att det kan dröja ytterligare tid, kanske en månad till. Så lite dubbla meddelanden. Hur ser det ut här? Jag skickade in frågan 26 juli.
 

palmen

Moderator
Hej, är det fler som fotfarande väntar på EU-ersättningen? Var på Arlanda härom dagen och hon i servicedisken tyckte det var mycket märkligt att jag inte hade fått någon ersättning än. I förrgår så ringde jag till kundtjänsten som dock meddelade att det kan dröja ytterligare tid, kanske en månad till. Så lite dubbla meddelanden. Hur ser det ut här? Jag skickade in frågan 26 juli.
De som jobbar i servicedesken på Arlanda har inte mer info om sas support än vad du och jag har. De tycker ju precis som du och jag att det är konstigt att det tar sån tid. Mitt ärende som skickades in i november förra året löstes i september i år.
 
Toppen