Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

igelkotten

Medlem
Utlägg för hotel. Någon som har koll på om det räcker med bokningsbekräftelsen från hotels.com? Man får ju normalt (jag får det iaf normalt inte) kvitto direkt från hotellet, om man inte skulle begära det, vilket jag aldrig gjort.
Du kanske kan visa upp kontoutdrag som visar på betalningen också? Eller mejla hotellet och fråga om de kan skicka kvitto över mejl.
 
Utlägg för hotel. Någon som har koll på om det räcker med bokningsbekräftelsen från hotels.com? Man får ju normalt (jag får det iaf normalt inte) kvitto direkt från hotellet, om man inte skulle begära det, vilket jag aldrig gjort.
Det brukar gå utmärkt att maila hotellet och be dem maila över ett kvitto.
 

mha321

Medlem
Utlägg ersätts normalt mot kvitton.
En bokningsbekräftelse är ju inget som bevisar att du bott där och faktiskt betala för hotellet.
Det brukar väl dessutom ofta bara stå att skatter och liknande är preliminära på bekräftelsen.
Du kanske kan visa upp kontoutdrag som visar på betalningen också? Eller mejla hotellet och fråga om de kan skicka kvitto över mejl.
Kontoutdrag "borde" inte räcka heller. Där står ju ingen spec.
Det brukar gå utmärkt att maila hotellet och be dem maila över ett kvitto.
Håller med, det brukar alltid fungera för mig.

Alternativet är om det är tex en hotels.com förbokning som betalas direkt och inte vid ankomst. Då är det kanske hotels.com som kan ordna kvittot. Men det är fortfarande ett kvitto man bör ordna.
 

ekf

Medlem
Alternativet är om det är tex en hotels.com förbokning som betalas direkt och inte vid ankomst. Då är det kanske hotels.com som kan ordna kvittot. Men det är fortfarande ett kvitto man bör ordna.
Jag testade precis på en av alla mina förbokade bokningar i somras, tror inte att de duger som kvitto för ekonomiavdelningen då det inte specificerar moms...
 

Attachments

  • B3E76E00-E1BA-4508-B16D-8285A0C0B0C3.jpeg
    B3E76E00-E1BA-4508-B16D-8285A0C0B0C3.jpeg
    35,8 KB · Visningar: 109

Arv

Medlem
Är det någon som fått ersättning för avbokat flyg under denna strejk? Eller vet hur lång tid det ska ta (finns det någon övre gräns)?

Skickade in ett EU261 claim för ersättning av avbokat flyg utan alternativ i mitten på juli, fortfarande inte hört något. Valde att få cash då det var 7 biljetter/resenärer. Kollade med Guldsupporten, men de sa att de inte längre får veta status för dessa ärenden.

Inne på att lämna över ärendet till något av flyghjälpbolagen, men vill ju helst slippa betala dem från potentiell kompensation.
 

Robert_E

Medlem
Är det någon som fått ersättning för avbokat flyg under denna strejk? Eller vet hur lång tid det ska ta (finns det någon övre gräns)?

Skickade in ett EU261 claim för ersättning av avbokat flyg utan alternativ i mitten på juli, fortfarande inte hört något. Valde att få cash då det var 7 biljetter/resenärer. Kollade med Guldsupporten, men de sa att de inte längre får veta status för dessa ärenden.

Inne på att lämna över ärendet till något av flyghjälpbolagen, men vill ju helst slippa betala dem från potentiell kompensation.

Jag fick ersättning förra veckan för resa den 9 juli
 

Big Birger

Medlem
Har bekanta från USA som väntar på ersättning för hemresan som skulle ha skett med SAS 5/7, men som istället blev 6/7 med United via England. De är 4 personer som dessutom blev nedgraderade från deras revenue SAS Plus-biljetter till ekonomi-biljetter. De har skapat 2 olika ärenden för ersättning, men inte hört ett pip från SAS. Blir intressant att se hur (och när) det slutar.
 

Arv

Medlem
Det som är frustrerande är att man inte kan kontakta någon för att veta status på ärendet heller.

Eller kanske jag som inte hittar bara. Om någon har email adress till Customer Care eller annan kontaktuppgift så tas det tacksamt emot.
 
Är det någon som fått ersättning för avbokat flyg under denna strejk? Eller vet hur lång tid det ska ta (finns det någon övre gräns)?

Skickade in ett EU261 claim för ersättning av avbokat flyg utan alternativ i mitten på juli, fortfarande inte hört något. Valde att få cash då det var 7 biljetter/resenärer. Kollade med Guldsupporten, men de sa att de inte längre får veta status för dessa ärenden.

Inne på att lämna över ärendet till något av flyghjälpbolagen, men vill ju helst slippa betala dem från potentiell kompensation.
Solna tingsrätt
 
Toppen