Tack för svaren. Fyra dygn senare är status fortfarande "TRACING CONTINUES". Resar hem samma väg LHR-CPH lördag em och har gott om tid. Finns det ställen på LHR eller CPH där jag bör dyka upp och insistera på en uppdatering eller är det bara att lita på at maskineriet till slut malar klart? Att ringa SAS om detta i dessa tider känns ju inte lönt.
Jag var på LHR i går kväll i samma syfte men fick besked från två olika håll (samt kartor) att GBS som hanterar försenat bagare för SAS och andra bara finns i ankomsthallen vid bagagebanden och är ej åtkomliga utifrån. Gick dock aldrig dit och kollade.
OT: Lita inte för mycket på uppdateringarna vad som händer med väskan, de kan slå fel åt båda hållen. Vi har en väska på Heathrow och en i Cornwall som väntar på hemfärd och det är en riktig cirkus. Som rapporterades i annan tråd Apple Airtag i bagaget | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor så såg vi tack vare Airtag att en väska var på väg att levereras till en adress som vi lämnat för flera dagar sedan. DHL skulle meddela chauffören men budskapet gick inte fram utan väskan ställdes på gatan utanför en tom stuga i en liten by där vi såklart inte känner någon. Onödigt hög svårighetsgrad att styra upp det på distans, först att få en person att ta hand om väskan och sedan få DHL att plocka upp den igen på annan plats…