Senaste nytt

SAS nya hemsida

obs

Medlem
Bokningsmotorn är ju sedan rätt längd Amadeus. Vilket är samma som många andra bolag använder.

Den är visserligen på många sätt stenålder, men multi city har den...

Visst är de beroende på Amadeus men jag kan tänka mig att de också har egna delsystem som ingår i bokningsprocessen. Annars förstår jag inte värför hemsidan ibland upplevs som ganska seg när man försöker boka biljetter. Jag kan inte tänka mig att Amadeus har system med så dårlig prestanda och då skulle alla andra bolags hemsidor ju vara lika sega.
 

trskial

Medlem
We are going to perform some regular maintenance activities on server. Please note that all services related to EuroBonus like (check EB points/ award booking with points) will be not available between 01 AM – 07 AM CET on January 15, 2017. We apologize for any inconvenience.

Rulla ut gamla sidan säger jag och låt oss köra på den tills nya sidan levererar
 
  • Gilla
Reactions: obs
We are going to perform some regular maintenance activities on server. Please note that all services related to EuroBonus like (check EB points/ award booking with points) will be not available between 01 AM – 07 AM CET on January 15, 2017. We apologize for any inconvenience.

Rulla ut gamla sidan säger jag och låt oss köra på den tills nya sidan levererar
Det tycker jag också. Som det är nu har jag ingen möjlighet att välja platser för kommande bokningar.
 

aldrighemma

Medlem
Det tycker jag också. Som det är nu har jag ingen möjlighet att välja platser för kommande bokningar.

Har du provat det här:
Gå in på "Mina resor" och tryck på "Lägg till fler väskor" under den resa du vill seata. Logiskt? Förmodligen är det tänkt att man ska kunna trycka på stolen eftersom det dyker upp en symbol av en penna där (för att ändra), men det fungerar inte för mig.
 

Flood

Medlem
Bra med nya sidan: Den hittade på egen hand min resebyråbokning (på gamla fick den alltid sökas manuellt).
Dåligt med nya sidan: Jag kan inte lägga in sittplats på min resebyråbokning...
 

Micke_H

Medlem
Verkar vara dags för lite underhåll.

Visa bifogad bild 60348

Bara jag som får lite Hilton-vibbar? (För er som inte använder HHonors så har de "underhåll" i princip varje helg med reducerad funktionalitet som följd.)
Även SAS appen ligger nere för underhåll till 07:00 imorgon - Står att de är pga av EB, märkte även tidigare på nya sidan att de krävdes 100 segment för att bli EBD i appen står de dock fortfarande 90?
 
Toppen