Senaste nytt

SAS nya hemsida

Jag har hunnit boka 4 resor sedan nya hemsidan introducerades utan några komplikationer alls. Kan inte riktigt se problemen ni skriver om. Visst är det inte lika överskådligt men se på moderna hemsidor idag, nästan alla mobilanpassas vilket gör upplevelsen något sämre på en PC men klart bättre på en mobil enhet.

Jag har hunnit boka 4 resor sedan nya hemsidan introducerades utan några komplikationer alls. Kan inte riktigt se problemen ni skriver om. Visst är det inte lika överskådligt men se på moderna hemsidor idag, nästan alla mobilanpassas vilket gör upplevelsen något sämre på en PC men klart bättre på en mobil enhet.
Kul för dig, när jag försökte igår så fick jag något i stil med "hoppsan, något gick fel, försök igen senare". Lite tråkigt för mig såklart. Ännu mer intressant att det fungerar felfritt för dig. Har de månne några olika versioner ute?

Jag har heller inte haft några problem, vare sig med bokningar eller något annat. Kan det bero på vilken browser man använder, eller helt enkelt på hur stor belastning det är kanske?

Gud vad rörig den är och laddar segt när man kommer in på sidan. Layoyten var ren och fräsch. Tur att man bor i Norge och bokar via sas.no annars hade jag nog tyvärr övervägt och börjat flyga med Norwegian till Sverige pga den röriga sidan som sas.se har.

Man undrar ju egentligen vad för programmerare och projektledare som sitter på IT-avdelningen för SAS när dom inte tar in några förslag. Om man nu ska göra om sidan, gör om den ordentligt från början istället för att kasta ut något halvfärdigt till kunderna. Multi-city bokning, varför saknas det fortfarande? Kära SAS, gör om och gör rätt istället.

• Gilla
Reactions: obs
nästan alla mobilanpassas vilket gör upplevelsen något sämre på en PC men klart bättre på en mobil enhet.
Jag vet inte hur det blir på en mobiltelefon då jag inte provat det ännu, men nya sidan är flera gånger sämre ur många perspektiv på min Ipad som jag i alla fall klassar som en mobil enhet. Kör jag på datorn blir det lite bättre, men inte mycket.

Tryck "Mina resor" i "slidern" som har Explore->Boka->Checka in->Mina resor. "Näst längst upp" på sidan (om du är på startsidan).

Det är väldigt otydligt att man kan klicka där, men det kan man :)
tack, tog ett bra tag innan jag såg den även med din beskrivning. Fattade inte alls att man kunde trycka där.

Men jag lyckas inte se vilka platser som är lediga eller hur jag kan byta sittplats.

Last edited:
Verkar vara dags för lite underhåll.

sas_maintenance.png

Bara jag som får lite Hilton-vibbar? (För er som inte använder HHonors så har de "underhåll" i princip varje helg med reducerad funktionalitet som följd.)

Toppen