Senaste nytt

SAS nya hemsida

Har fungerat att logga in hela tiden för min del, loggade in alldeles nyss.

Tycker däremot hemsidan har en väldigt tråkig design, fast det är många som kallar den typen design för "modern" själv tycker jag den mest är jobbig.

Dessutom tycker jag att det är svårt att klicka i datumet när man bokar flygbiljett.

Hittade ett räknefel nu när jag blev uppgraderad. Min biljett: GOT-CPH-CDG som kostade 1404 SEK. När jag blev uppgraderad GOT-CPH för 45€ så kostade min biljett plötsligt 1449 € (1404 SEK + 45 €). Allt specas nu i fel valuta men rätt belopp.

Sedan funderar jag på om inte beräkningen av intjänade EB-poäng specas felaktigt. Min enkelresa enligt hemsidan enbart ge 940 p. Tittar jag på en plusbiljet GOT-CPH så ger den 940 p, då borde rimligen GOT-CPH-CDG ger mer, även om första benet är i plus och andra i go. 940 p + 625 p är min gissning.

Last edited:
kan gå in på classic.sas.se men det blir bad request när jag kommer till att kolla säten precis som på nya sidan. Har inte provat att göra bokning på classic. Det kanske funkar.

Det här är ju crazy!
Man verkar alltså verkligen inte kunna boka plats i förväg. Jag är EBD.
Har försökt följande:

-Gick in på gammla sida eller flysas.com. Man måste dock välja land för att kunna gör ändringar på bokningen, dvs. boka plats.
välja man Sverige så kommer man till nya bug-hemsida.

-Testade även wideroe.no men det verkar inte fungerar heller.

-Det där med köpa väska via mina sidor fungerar inte. Här står redan att 4 väskor ingår i min resa imorgon.
Kanske därför?

Är det någon som kan tippsa hur man kan boka en sittplats innan check-in?

För mig så fungerar det med att klicka på bokningen för att få upp en detaljerad bild av den, och sedan klicka på "Lägg till fler väskor". Då kommer man till den gamla sidan för seating osv...

upload_2017-1-15_12-8-17.png

Du menar här?
För mig händer ingenting om jag klicka på "Boka sittplats" Det här är Mozilla, men jag försökte även med Safari och IE.

Attachments

• upload_2017-1-15_12-6-30.png
    upload_2017-1-15_12-6-30.png
    162,8 KB · Visningar: 294
Det här är ju crazy!
Man verkar alltså verkligen inte kunna boka plats i förväg. Jag är EBD.
Har försökt följande:

-Gick in på gammla sida eller flysas.com. Man måste dock välja land för att kunna gör ändringar på bokningen, dvs. boka plats.
välja man Sverige så kommer man till nya bug-hemsida.

-Testade även wideroe.no men det verkar inte fungerar heller.

-Det där med köpa väska via mina sidor fungerar inte. Här står redan att 4 väskor ingår i min resa imorgon.
Kanske därför?

Är det någon som kan tippsa hur man kan boka en sittplats innan check-in?

Funkade finfint att lägga till via väskknappen, är också EBD och hade en plus-resa.

Last edited:
Toppen