Senaste nytt

SAS nya hemsida

SAS IT nissar har sovit på grundkursen för webdesigners

Which Colors to Avoid in Web Design – Web Design Tips & Tricks – Medium

Pale Yellow and Bright Blue
Most designers are well aware that Bright blue and Pale yellow are terrible choice of colors when it comes to background of a website. Bright blue is intense and always aggressive towards any other color. Pale yellow reacts differently and defeats the purpose of a background color by affecting the mood of the visitor and causing other hues to radicalize.

Try this:

You should never attempt using them.

Sas nya sida är bland det värsta skit jag har sett, man börjar ju fundera på om de har outsourcat hela skiten antingen det eller så har de låtit idel juniora utvecklare bygga skiten, jag som själv har jobbat som utvecklare i 20+ år har svårt att se att erfarna svenska utvecklare skulle producera sånt här skit.

Ha, Ha, Ha. Hur kom du på detta? Övernaturliga krafter eller har du en bakgrund på SK-IT?

Klicka på "Lägg till fler väskor" när man vill välja plats, SAS-logik när den är som bäst. :p
Då ingenting fungerar så är det bara att klicka på allt som går att klicka på! :) Även en blind höna osv...

Sas nya sida är bland det värsta skit jag har sett, man börjar ju fundera på om de har outsourcat hela skiten antingen det eller så har de låtit idel juniora utvecklare bygga skiten, jag som själv har jobbat som utvecklare i 20+ år har svårt att se att erfarna svenska utvecklare skulle producera sånt här skit.
Antar att det är diversebutiken Tata i Indien som är deras outsourcing-partner som bygger sidorna...

Last edited:
Antar att det är diversebutiken Tata i Indien som är deras outsourcing-partner som bygger sidorna...
Det lär det vara.

Synd att se. De har ju outsourcat utvecklingen av telefonappen, och den är ju betydligt bättre, särskilt om man jämför med konkurrenterna. Så det går ju att få det rätt...

2. Språkbruk. Jag säger bara Svengelska! Finn fem fel: Finns massor med liknande exempel.
Jag tror att den här tråden används som buggrapport ;) Mitt exempel ovan är delvis rättat:
Skärmklipp.PNG
Dessutom så har det felaktiga giltighetsdatumet på EB kortet tagits bort. Lite positivt i alla fall! Och den felaktiga gränsen på 100 flyg för att nå Diamond är nu 90.
Kvarstår gör dock många buggar och felskrivningar, bl a så blandas engelska och svenska månadsnamn under kommande flygningar. Alla språkliga fel styrker väl teorin att arbetet är outsourcat till ett land utanför den skandinaviska zonen.

Edit: Även "Book now", "Shop now" från mitt ursprungliga inlägg är nu översatta till Svenska, dock så har en länk till Diamond siten tillkommit på Engelska, konsekvent??

Är det någon som vet hur man lämnar inreseinformation när man ska till USA? Kan inte hitta någon länk.
Längst ner på sidan finns "Info om resa till USA" klickar man på den kommer man till en sida i gamla miljön där det i sin tur finns en länk till :confused: att lämna reseinfo. Dock dyker det upp ett pop-up som frågar vilket språk man vill välja - och där har jag ibland fastnat samt att man då är urloggad och måste ange namn och bokningsreferens. Men om man bara klickar bort fönstret har jag kommit vidare. Suck! Då är man i flysas.com miljön och då kommer man inte tillbaka (i alla fall gjorde inte jag det) till startsidan med mindre än gå in och skriva in sas.se på nytt i browsern. Känns verkligen som om man släppt något halvfärdigt (igen:mad:).

Nu skall du inte raljera för mycket. Jag som användare utan npgra som helst programmeringskunskaper har hittills inte sett ett enda system eller program som är avsett för en användare att användas på ett intuitivt sätt.
För att ta ett skräckexempel där jag vet att det kryllar med svenskar är SAP.
Så SAS går i linje med alla andra.

Toppen