Senaste nytt

SAS nya hemsida

Idag dyker inte valet att logga in med lösenordsnyckel upp för mig längre. Frågan är om någon råkade aktivera något för tidigt kanske?

Jag avbokade en award online. Betalade 250kr, pengarna drogs och kvitto skickades ut. Resan är dock inte avbokad. Sajten stannade på betalningssteget, dvs det verkar som att något gått sönder mellan betalningsmotorn och sajten :mad:

Jag avbokade en award online. Betalade 250kr, pengarna drogs och kvitto skickades ut. Resan är dock inte avbokad. Sajten stannade på betalningssteget, dvs det verkar som att något gått sönder mellan betalningsmotorn och sajten :mad:
Hände mig också för ungefär två veckor sedan. Då försökte jag tre gånger. På tredje försöket avbokades resan.
Trodde att de två felaktiga debiteringarna skulle släppas automatiskt men icke utan de bokfördes på kortet.
Skickade mail till guldsupporten som drog det vidare och krediterade de två felaktiga dragningarna.

OK, bra att veta.
Inte funkis för mig idag, har 3 olika bokningar, så krävs det ≈3 betalda försök per bokning blir det mycket pengar...

Hänt mig också, skickade ett mejl en gång och en annan gång ringde jag in, så löste det sig. Skum bugg

Hänt mig också för någon vecka sedan. Fick ringa in och då löstes problemet.

Jag har ikväll skickat in synpunkt på detta till SAS, då det verkar vara ett återkommande problem.

Jag testade ytterligare en avbokning, med exakt samma resultat (dvs att efter pengar betalts så laddas bara avbokningssidan om utan att genomför avbokningen/återbetalningen). Därefter ringde jag in. Agenten verifierade att 250kr fanns betalda och avbokade därefter manuellt och "skickade den på kö för återbetalning".

Agenten hanterade det så bra det gick, men det är rätt pinsamt att ta betalt för en service/administration, skicka kvitto på det men inte utföra själva avbokningen. Känns som att betalning och utförande borde vara i en atomär transaktion.

Jag har som sagt ytterligare en resa som med alll sannolikhet måste avbokas. Jag sparade beslutet till i morgon, blir spännande att se om det går vägen.

Ytterligare en avbokning idag, exakt samma problem. Och nu var sajten inte seg (som den var igår). Betalningen gick sekundsnabbt, men därefter laddas bara betalsidan om och man uppmanas att betala (igen).

Verkar inte vara något tillfälligt problem.

Ytterligare en avbokning idag, exakt samma problem. Och nu var sajten inte seg (som den var igår). Betalningen gick sekundsnabbt, men därefter laddas bara betalsidan om och man uppmanas att betala (igen).

Verkar inte vara något tillfälligt problem.
Men varför bokar du så många resor som du måste boka av?! ;) Boka det du ska åka istället så slipper du detta strulet ;)

;) Aj, den visste var den tog! Åh, vad jag ogillar att boka av awards. Eller framförallt åh vad jag ogillar att betala avgifter!

I ett fall var ändringsavgiften högre än avbokningsavgiften (!), dvs billigare att avboka och boka nytt än att ändra.
Och en annan resa skulle det adderas en person och det kändes enklare att avboka och boka om (vuxen+barn, fly premium).

Så i praktiken resa det som bokats men de ändringar som behövdes var inte möjliga/praktiska att göra med SAS ombokningsverktyg, trorts att allt var simpla SAS-awards.

Jag önskar att omboknigsverktyget kunde lite mer. Ändra datum går, men inte att ändra rutt, passagerare osv. När man nu betalar en ombokningsavgift hade det ju varit snyggt om man faktiskt kunde boka om relativt fritt. Det är bara sämre för alla parter att det måste avbokas och bokas nytt.

Toppen