SAS nya hemsida

lorimar skrev:Någon mer som har problem att boka biljetter via sas.se just nu?Jag har försökt såväl med bonusbokning som cash-bokning, men jag blir utloggad samt det röda fältet "Something went wrong".Provat Chrome & Safari.Klicka för att utvidga...
Har haft liknande fel både via appen och hemsidan senaste veckorna vid just bonusbokningar. Går bra fram till betalasteget, då vill den att jag ska logga in igen, ibland med felmeddelandet du nämner, ibland något om att det inte finns en aktiv session.

Har felanmält både via telefon och diamantmailen men tyvärr inte löst.

Har ringt in och bokat.
 
pswe skrev:Har haft liknande fel både via appen och hemsidan senaste veckorna vid just bonusbokningar. Går bra fram till betalasteget, då vill den att jag ska logga in igen, ibland med felmeddelandet du nämner, ibland något om att det inte finns en aktiv session.Har felanmält både via telefon och diamantmailen men tyvärr inte löst.Har ringt in och bokat.Klicka för att utvidga...
Japp, jag fick ringa in och fick ett försiktigt ”jo, det förekommer väl en del störningar på hemsidan…”

Men väldigt smidigt att man blir identifierad direkt på inringade telefonnummer och slipper knappa det manuellt. Samt att agenten såg mina familjemedlemmar också och enkelt kunde lägga till dem i bokningen.
 
Det brukar skrivas här att SAS är konsekvent inkonsekventa. Skärmdumpen från https://www.sas.se/profile/ är väl det slutliga beviset för att så är fallet.





screenshot_2024-03-25_14-31-57-png.151534





Uppenbarligen är det första datumet på formatet MM/DD/YYYY medan det andra har formatet DD/MM/YYYY. Hur kan ens SAS lyckas med det tro?
 
Senaste veckan tror SAS att jag är en bot när jag söker resor. Använder inte VPN och får samma felmeddelande oavsett om jag kör Wifi eller mobildata. Fler med samma problem? Någon med en lösning? Lagom irriterande när man försöker planera en MR...



Edit: testat olika webläsare också utan framgång.
 
pswe skrev:Har haft liknande fel både via appen och hemsidan senaste veckorna vid just bonusbokningar. Går bra fram till betalasteget, då vill den att jag ska logga in igen, ibland med felmeddelandet du nämner, ibland något om att det inte finns en aktiv session.Har felanmält både via telefon och diamantmailen men tyvärr inte löst.Har ringt in och bokat.Klicka för att utvidga...
Jag har precis samma fel sedan en månad tillbaka, har dom lyckats lösa det för dig nu?
 
virablåtira skrev:Jag har precis samma fel sedan en månad tillbaka, har dom lyckats lösa det för dig nu?Klicka för att utvidga...
Samma här. Felanmäl till kundtjänst om du inte redan gjort och be att de skickar vidare till rätt avdelning. Ju fler som gör det desto bättre.
 
Har haft 'bot' sedan i somras, inget har hjälpt. Är ju LTG nu så jag har kört mera LH&co och andra sen dess eller om det är enklare resor via appen. Egentligen synd, men har räknat med att det ska 'lösa' sig... Borde ju vars enkelt med en kaptcha eller nåt.
 
Det funkar inte att boka via webben, och FlyPremium går inte via appen. SAS tappade just 700 kr till Norwegian pga strul med sin webbsida.
 
Har samma problem - kan inte boka bonusbiljetter på varken hemsidan eller i appen, oavsett webbläsare. Även samma med att det står att jag saknar en ”aktiv session”. Kundtjänst menade på att dom aldrig hört talas om detta…
 
Jag har en uppkommande bokning; bokningen är en poängbokning gjord av min kompis T för mig och honom. Vid bokningstillfället lade T in mitt EBG under passageraruppgifter för mig och bokningen dök upp i min app så fort han bokat och betalat.



När jag går in via SAS hemsida får jag följande meddelande, i appen finns inget meddelande.



img_6576-jpeg.152229





Jag kan välja platser, antal bagage stämmer med EBG etc.

Bör jag ringa SAS och reda ut detta?
 
GOTBound skrev:Jag har en uppkommande bokning; bokningen är en poängbokning gjord av min kompis T för mig och honom. Vid bokningstillfället lade T in mitt EBG under passageraruppgifter för mig och bokningen dök upp i min app så fort han bokat och betalat.När jag går in via SAS hemsida får jag följande meddelande, i appen finns inget meddelande.Visa bifogad bild 152229Jag kan välja platser, antal bagage stämmer med EBG etc.Bör jag ringa SAS och reda ut detta?Klicka för att utvidga...
Jag tycker det känns som skillnad i namnet, antingen felstavning eller olika antal förnamn i bokning och profil.
 
Hur tusan hittar man telefonnumret till SAS på deras hemsida? Jag hittar ingen länk dit genom att klicka på "Kundservice" eller "Hjälp och support". Endast genom att söka i extern sökmotor kom jag till rätt sida (https://www.sas.se/kundservice/kontakt). Är det jag som missar en jättetydlig länk eller något?




1724260344075-png.156154
 
Om man klickar sig vidare på ett av alternativen, ex bagage och väljer en underkategori så dyker olika kontaktalternativen upp.
 
Ja de har gömt det väl. Försökte själv kontakta dem via chatten i appen men där hände det ingenting. Sedan klickade jag på email i appen, men den kräver att man har iOS egna e-post app i bruk, Outlook funkar inte.

Så då fick jag gräva efter e-post addressen på hemsidan, då de vägrar skriva ut den i appen…
 
Bara för mig den varit extra buggig senaste tiden? Får hela tiden upp en röd banner högst upp att "Something went wrong" och det verkar inte hjälpa att rensa cache eller cookies. Vidare verkar det helt random huruvida min 2-4-1 dyker upp eller ej vid sökning med poäng..

Funkar mer stabilt när jag inte är i inloggat läge av någon anledning
 
Jag försöker gå in på min profil, men jag får något fel. Det har varit så här i tre dagar.



Jag kan alltså logga in, när klickar i övre högra hörnet så får jag den vanliga rutan med "Hej Fredrik". När jag trycker Visa Profilen så hamnar jag på en sida med Min Profil, Conscious Traveller och Inställningar till vänster. Till höger får jag ett felmeddelande, och en Try Again knapp.



Jag får olika felmeddelande i olika webbläsare:

Windows/Firefox: e.activity is undefined

Windows/Chrome/Edge: Cannot read properties of undefined (reading 'title')

Mac/Safari: Right side of assignment cannot be destructured.



Jag hittar ingen web support mail på sas hemsida.



Någon som har några ideer om vad man kan göra?
 
Fredrik Staxäng skrev:Jag försöker gå in på min profil, men jag får något fel. Det har varit så här i tre dagar.Jag kan alltså logga in, när klickar i övre högra hörnet så får jag den vanliga rutan med "Hej Fredrik". När jag trycker Visa Profilen så hamnar jag på en sida med Min Profil, Conscious Traveller och Inställningar till vänster. Till höger får jag ett felmeddelande, och en Try Again knapp.Jag får olika felmeddelande i olika webbläsare:Windows/Firefox: e.activity is undefinedWindows/Chrome/Edge: Cannot read properties of undefined (reading 'title')Mac/Safari: Right side of assignment cannot be destructured.Jag hittar ingen web support mail på sas hemsida.Någon som har några ideer om vad man kan göra?Klicka för att utvidga...
Har exakt samma problem och har haft ett par dagar nu. Använder Windows/Chrome



Jag kan heller inte lägga till APIS på kommande bokning till USA. Rutan med Passuppgifter är tom och har ingen länk att fylla i detta heller?
 
Back
Top