Senaste nytt

SAS nya hemsida

mha321

Medlem
Vad är nuvarande rekommendation från panelen när man bill boka en double open jaw med SAS? Vill boka OSL-CPH-LAX // ORD-CPH-ARN. Att boka två enkelvägs kostar ju tyvärr fortfarande som en mindre statsbudget...
 

Hachans

Medlem
Vad är nuvarande rekommendation från panelen när man bill boka en double open jaw med SAS? Vill boka OSL-CPH-LAX // ORD-CPH-ARN. Att boka två enkelvägs kostar ju tyvärr fortfarande som en mindre statsbudget...

Det är nog svårt att göra eftersom det inte är en tur retur resa utan två enkelresor.

Jag hade bokat OSL-CPH-LAX och sen ORD-CPH-OSL och OSL-ARN separat. Är du Diamond och reser utan bagage kan du då hoppas på du hittar någon snäll SAS anställd i CPH på returen som kan skicka dig direkt till ARN.

Alternativt OSL-CPH och CPH-ARN på två enkel och så bokat CPH-LAX // ORD-CPH som open jaw.
 

mha321

Medlem
Det är nog svårt att göra eftersom det inte är en tur retur resa utan två enkelresor.

Jag hade bokat OSL-CPH-LAX och sen ORD-CPH-OSL och OSL-ARN separat. Är du Diamond och reser utan bagage kan du då hoppas på du hittar någon snäll SAS anställd i CPH på returen som kan skicka dig direkt till ARN.

Alternativt OSL-CPH och CPH-ARN på två enkel och så bokat CPH-LAX // ORD-CPH som open jaw.

Problemen med båda de varianterna är att jag inte har tid nog att lägga en vanlig "separata biljetter buffert", åtminstone inte på utresan. Men ja på hemresan kanske jag kan skrapa fram den bufferten och osl-arn har ju hyfsat många flighter. Men det vore klart bättre via tex en 3e part men de flesta klarar väl inte plus...
 

Hachans

Medlem
Problemen med båda de varianterna är att jag inte har tid nog att lägga en vanlig "separata biljetter buffert", åtminstone inte på utresan. Men ja på hemresan kanske jag kan skrapa fram den bufferten och osl-arn har ju hyfsat många flighter. Men det vore klart bättre via tex en 3e part men de flesta klarar väl inte plus...

Kan du lösa bufferten på hemresan är ju saken kirrad, köp open jaw till/från Oslo och kör sista biten separat.

Jag tror inte en tredjepart löser det heller så smidigt eftersom det är två enkelresor så länge du vill flyga SAS. Är du flexibel med flygbolag löser både LH och AF/KLM detta genom sitt multicity-verktyg.
 

Gnopps

Medlem
Vad är nuvarande rekommendation från panelen när man bill boka en double open jaw med SAS? Vill boka OSL-CPH-LAX // ORD-CPH-ARN. Att boka två enkelvägs kostar ju tyvärr fortfarande som en mindre statsbudget...
Det där är inga problem att ha på en biljett, SAS tillåter dubbel open-jaw i det här fallet. Men du får ringa SAS för att boka det.

1701857817706.png
 
Skulle in och dubbelkolla allt innan min USA resa på måndag, när jag går in på APIS och kollar så är det ändrat till kön=kvinna. Provar att ändra, fortfarande likadant. Ringer in till kundtjänst och enligt dem står det "man" i deras system. Kollar återigen på hemsidan och det är fortfarande kvinna...
Dessutom står det fel ort jag ska resa till.
20240103_235746~2.JPG
 

Gnopps

Medlem
På SAS hemsida markeras inte mitt säte i säteskartan oavsett vilken bokning jag tittar på. Så här har det varit för mig i flera dagar nu. I appen fungerar det som vanligt. Är det samma för er andra?

1707804468914.png
 

lillemannen

Medlem
Jag hade problem i helgen när jag checkade in på datorn. Men i appen fungerade detta och sätet var markerat.
Sen att det var 8 rader plus och 6 rader var fria men ändå fick jag två herrar sidan om mig som var utan status. Kan man undra hur man tänker i incheckningen.
 

Gnopps

Medlem
På SAS hemsida markeras inte mitt säte i säteskartan oavsett vilken bokning jag tittar på. Så här har det varit för mig i flera dagar nu. I appen fungerar det som vanligt. Är det samma för er andra?

Visa bifogad bild 150451
Ingen annan som har detta problem? På samtliga mina bokningar på SAS hemsida så markeras inte mitt säte. Jag har felanmält till SAS men verkar ju märkligt om det bara är för mig.
 
Toppen