Senaste nytt

SAS nya hemsida

pswe

Medlem
Någon mer som har problem att boka biljetter via sas.se just nu?
Jag har försökt såväl med bonusbokning som cash-bokning, men jag blir utloggad samt det röda fältet "Something went wrong".
Provat Chrome & Safari.
Har haft liknande fel både via appen och hemsidan senaste veckorna vid just bonusbokningar. Går bra fram till betalasteget, då vill den att jag ska logga in igen, ibland med felmeddelandet du nämner, ibland något om att det inte finns en aktiv session.
Har felanmält både via telefon och diamantmailen men tyvärr inte löst.
Har ringt in och bokat.
 

lorimar

Medlem
Har haft liknande fel både via appen och hemsidan senaste veckorna vid just bonusbokningar. Går bra fram till betalasteget, då vill den att jag ska logga in igen, ibland med felmeddelandet du nämner, ibland något om att det inte finns en aktiv session.
Har felanmält både via telefon och diamantmailen men tyvärr inte löst.
Har ringt in och bokat.
Japp, jag fick ringa in och fick ett försiktigt ”jo, det förekommer väl en del störningar på hemsidan…”
Men väldigt smidigt att man blir identifierad direkt på inringade telefonnummer och slipper knappa det manuellt. Samt att agenten såg mina familjemedlemmar också och enkelt kunde lägga till dem i bokningen.
 

Delayed

Medlem
Det brukar skrivas här att SAS är konsekvent inkonsekventa. Skärmdumpen från https://www.sas.se/profile/ är väl det slutliga beviset för att så är fallet.

Screenshot_2024-03-25_14-31-57.png


Uppenbarligen är det första datumet på formatet MM/DD/YYYY medan det andra har formatet DD/MM/YYYY. Hur kan ens SAS lyckas med det tro?
 

eddo

Medlem
Senaste veckan tror SAS att jag är en bot när jag söker resor. Använder inte VPN och får samma felmeddelande oavsett om jag kör Wifi eller mobildata. Fler med samma problem? Någon med en lösning? Lagom irriterande när man försöker planera en MR...

Edit: testat olika webläsare också utan framgång.
 

virablåtira

Ny medlem
Har haft liknande fel både via appen och hemsidan senaste veckorna vid just bonusbokningar. Går bra fram till betalasteget, då vill den att jag ska logga in igen, ibland med felmeddelandet du nämner, ibland något om att det inte finns en aktiv session.
Har felanmält både via telefon och diamantmailen men tyvärr inte löst.
Har ringt in och bokat.
Jag har precis samma fel sedan en månad tillbaka, har dom lyckats lösa det för dig nu?
 

Radar

Medlem
Har haft 'bot' sedan i somras, inget har hjälpt. Är ju LTG nu så jag har kört mera LH&co och andra sen dess eller om det är enklare resor via appen. Egentligen synd, men har räknat med att det ska 'lösa' sig... Borde ju vars enkelt med en kaptcha eller nåt.
 

elfred

Medlem
Har samma problem - kan inte boka bonusbiljetter på varken hemsidan eller i appen, oavsett webbläsare. Även samma med att det står att jag saknar en ”aktiv session”. Kundtjänst menade på att dom aldrig hört talas om detta…
 
Toppen