Senaste nytt

SAS nya hemsida

Så det är så nu alltså? Har tidigare bokat med Amexvoucher bara för mig själv, men det var i och för sig två år sedan sist. Senaste trippen var för två personer.
Åtminstone på longhaul. Inom Europa kanske det går att boka för en person med voucher online. Annars får man ringa till Tallin för att boka.

Två saker, det är kanske iofs inte buggar strikt sett.

Felmeddelande av typ ett 10000064 fel har inträffat i boknings dialogen samt att systemet tappar kontakten med databasen när man bokar bonusresa, var god försök senare men det funkar oftast direkt igen.

Eller att dialogen för att byta datum inne i bokningen blir vit när man har ändrat några ggr. men det har nog bara varit sådär i några år

Men jag håller med gamla sidan funkade hyfsat och man kunde leva med de problem som var

Vi har alla märkt att SAS nya hemsida är ett skämt. Men när tror ni att alla buggar, fel, slöhet m.m. Är borta på den nya och fina hemsidan?
Jag skulle säga vilken höst som helst under 2000-talet, man kan nog dra ett valfritt år i en tombola och ha lika god chans att ha rätt som om man skulle försöka sig på en kvalificerad gissning. När man går live med något som fungerar så katastrofalt dåligt så har åtminstone inte jag några högre tankar på att man ska kunna fixa till det inom en någorlunda nära framtid.
Det har åtminstone fått det att fungera för det mesta med att göra bokningar nu så sidan är trots allt användbar även om den fungerar långt ifrån tillfredsställande.

Lyckades igår genomföra min första bokning på nya hemsidan utan att fel (eller psykbryt) uppstod. Tycker inte det är snyggt och helt enkelt att se vad som är vad, men visst får det ses som ett framsteg ;)

Lyckades igår genomföra min första bokning på nya hemsidan utan att fel (eller psykbryt) uppstod. Tycker inte det är snyggt och helt enkelt att se vad som är vad, men visst får det ses som ett framsteg ;)

Eller så har du likt mig, anpassat dig till alla jävligheter på sidan. ;) SAS har lyckats lära mig deras site, så jag har inte haft några problem med bokningar senaste månaden. Upptäckte detta idag när jag bokade biljetter på TAPs hemsida, och kände mig helt korkad när jag försökte använda den.

Eller så har du likt mig, anpassat dig till alla jävligheter på sidan. ;) SAS har lyckats lära mig deras site, så jag har inte haft några problem med bokningar senaste månaden. Upptäckte detta idag när jag bokade biljetter på TAPs hemsida, och kände mig helt korkad när jag försökte använda den.
Kanske är deras plan, när vi väl lärt oss SAS hemsida kommer vi inte kunna använda någon annan boknings-sida som är logisk och måste boka allt genom SAS istället. De behöver dock få till så man kan boka andra bolag först :)

Jag har för närvarande bara en bokning med SAS, så när jag trycker på Mina resor så slussas jag direkt till den gamla sidan. Men nu har jag en annan bokning som jag vill lägga till och boka säten på.

På flysas .com så kan jag inte ändra den eftersom den då säger att bokningen bara kan ändras på den svenska sidan, och jag slussas då till den nya, svenska SAS-sidan.

Någon som har några tips på hur jag kan göra för att komma åt bokningen?

Edit: testade att komma åt bokningen från ett annat konto som inte hade någon bokning, men då blir det vajsing för att det kontots innehavare inte är med i bokningen.

Kanske är deras plan, när vi väl lärt oss SAS hemsida kommer vi inte kunna använda någon annan boknings-sida som är logisk och måste boka allt genom SAS istället. De behöver dock få till så man kan boka andra bolag först :)

Bokade nyligen med WOW (wowair.com) och blev positivt hur enkelt och logiskt det var. Bokar man de billigaste biljetterna så gick det enkelt att välja till det man ville ha (några klagar säkert på att man inte måste välja bort).

Bokat 5-6 resor på SAS hemsida sista månaden utan några som helst problem och även ändrat seating i efterhand. Och får upp allt snyggt i Appen också.

Så det har hänt att SAS hemsida har fungerat ;)

Är det någon som lyckats ändra plats på en befintlig bokning på den nya sidan? När man gick över i skarpt läge, ändrades seating på samtliga bokningar och det blir felmeddelande när jag försöker ändra. Har försökt med den finska och amerikanska sidan men blir hänvisad till den svenska och kommer tillbaka till ruta ett. Har även testat i appen men det kommer inte upp några möjliga alternativ.
Skönt att närmaste resa är med Lufthansa!

Toppen