Senaste nytt

SAS nya hemsida

Det går bra. Logga in, klicka på "Mina resor" och klicka sedan på den bajsbruna rutan på den resa du vill ändra. Du skickas till gamla sidan och där kan man lägga till APIS.
Kanske är det SBS, när jag följer dina instruktioner(på hemsidan) så saknas APIS-länken. Måste man välja "ändra bokning"? Kontaktar SAS nu.

Kanske är det SBS, när jag följer dina instruktioner(på hemsidan) så saknas APIS-länken. Måste man välja "ändra bokning"? Kontaktar SAS nu.
Så här ser det ut för mig:

Screen Shot 2017-04-03 at 14.53.55.png

Jag behöver inte klicka på ändra bokning.

Aha, kanske problemet är jag. Vill minnas att APIS krävdes till UK men det kanske har ändrats. Funkade ju faktiskt för mig till Hong Kong också.
Kan ngn bekräfta att APIS inte krävs till UK längre?

Edit. Vill slippa stå vid automaten på flygplatsen och knappa in allt.

Chatt-funktionen på nya hemsidan känns inte lika bra som tidigare, otroligt många hopp fram och tillbaka. Min kösekvens nedan.
22-20-1-18-16-17-(hämtade barn på skolan)-7-8-5(här är jag nu):cool:

Edit(kom fram till chatten). Enligt SAS har det aldrig gått att fylla i APIS/passuppgifter(vad nu skillnaden är) från annat än flygplatsen? Jag håller inte med, kanske går det i samband med in-check? :rolleyes:

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Haha, ja, chatten idag var helt urballad. Men efter två timmar kom jag fram med mitt ärende. Nästa gång ska jag bara fråga här i istället.

Ligger hemsidan helt nere för er andra också? Får 504-meddelande.

Jag kan varken logga in eller titta på mina bokningar
på flysas kan jag se bokningarna men får veta att "You'll need to modify your booking on the Sweden website" :rolleyes:

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen