Senaste nytt

SAS nya hemsida

Är det någon som lyckats ändra plats på en befintlig bokning på den nya sidan? När man gick över i skarpt läge, ändrades seating på samtliga bokningar och det blir felmeddelande när jag försöker ändra. Har försökt med den finska och amerikanska sidan men blir hänvisad till den svenska och kommer tillbaka till ruta ett. Har även testat i appen men det kommer inte upp några möjliga alternativ.
Skönt att närmaste resa är med Lufthansa!
Det verkar bara fungera med rena SAS flighter på nya sidan. Jag lyckas inte heller att seata med andra bolag än SAS, men det fungerar (oftast) med sas flighter.
Prova classic istället, man kan dock inte längre navigera i menyn på classic sidan då man skickas tillbaka till nya sidan hela tiden...

Så här gör jag:
1. Logga in på gamla sidan: Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS
2. Använd denna länk: Mina sidor - SAS
Då kan du välja säte osv som vanligt.

Tack aldrighemma. Samtliga bokningar är rena SAS-bokningar, men det fungerar varken på nya sidan eller classic. På nya sidan kan jag ändra men det går blixtsnabbt tillbaka till de "fina säten" som SAS tycker jag skall ha. På classicsidan blir det felmeddelande 404.
Jag måste väl ringa SAS när vi kommer hem från Malta.

Tack aldrighemma. Samtliga bokningar är rena SAS-bokningar, men det fungerar varken på nya sidan eller classic. På nya sidan kan jag ändra men det går blixtsnabbt tillbaka till de "fina säten" som SAS tycker jag skall ha. På classicsidan blir det felmeddelande 404.
Jag måste väl ringa SAS när vi kommer hem från Malta.
Jodå. Jag har ändrat platser i den nya miljön....det är lätt att det blir fel men efter några försök så gick det.

Peace Stockholm

Just nu är nya sidan helt obrukbar. Kommer inte ens in på mina sidor. Chatten flyttade mig från plats 17 till 1 till 3. Undrar om dom hade många passagerare som inte kom med sina flyg igår från sthlm kanske.

Just nu är nya sidan helt obrukbar. Kommer inte ens in på mina sidor. Chatten flyttade mig från plats 17 till 1 till 3. Undrar om dom hade många passagerare som inte kom med sina flyg igår från sthlm kanske.
Chatten har varit så flera veckor. SAS säger att det är felanmält och att SK IT jobbar hårt med saken.

Jo, jag höll på att bli smått galen när länken för att logga in inte fanns med på sidan längre. Till slut dök den dock upp igen.

Last edited:
Jag kan meddela att avbokningen är trasig för tillfället: Man måste numera skicka in ett webformulär och vänta några dagar för att få en awardresa avbokad. Och avbokad blev den, men poängen fick jag inte, och någon 2-4-1 voucher från Amex försvann också.

Provade chatten, köplats 21, 10, 6, 5, 1, 11, 3, 10, 12 (då gav jag upp) och ringde i stället. 16 minuters väntetid, sedan klicketeklick på någon knapp och både poängen och vouchern var inne på kontot.

Tänk så mycket tid som kastas bort (av mig och av stackarna på kundtjänst) bara för att tekniken inte fungerar.

Jag undrar hur mycket SAS förlorar på att folk väljer andra bolag bara för att man inte kan boka biljetter på ett rimligt sätt?

Jag undrar hur mycket SAS förlorar på att folk väljer andra bolag bara för att man inte kan boka biljetter på ett rimligt sätt?
Troligtvis en kännbar summa. Några vänner skulle försöka boka på SAS i helgen men lyckades inte få igenom någon bokning så de tittar på andra bolag istället för att resa inrikes. Det man sparade på outsourcing har man nog förlorat i tappade intäkter är min gissning.

Toppen