WF789
Medlem
Förbrukningen anger Airbus till 2 % lägre,
Og med 1,5% færre seter blir forbruket per sete bra likt
Förbrukningen anger Airbus till 2 % lägre,
Jag tror det är så att de inte kan registrera planet för att flyga till Kina/Hong Kong förrän de fått planet levererat, sen är det en processtid i Kina för att få igenom de papper som säkert ska godkännas av någon.Er det kun mig der synes det lugter af dårlig forberedelse/planlægning. At man skal have tilladelse til det specifikke fly kan ikke være en nyhed for hverken SAS eller Finnair, så hvorfor laver man en plan som aldrig kan blive til virkelighed...?
Jaja, man ska väl inte raljera över vad man kan kalla nytt eller ej, det är kul att SAS satsar framåt i alla fall
Kan tänka mig att de där 80 extra milen innebär en rejäl skillnad i antal destinationer som kan nås. Och jag är generellt stort fan av A330/340 då deras kabinlayout ger en mindre outhärdlig resa bakom skynket än B777/787/747 och tyvärr A350...iofs är det väl ett tecken så gott som något på att man ska sitta framför skynket oftare![]()
Eksakt. Dette har man været vidende om i ganske lang tid.Jag tror det är så att de inte kan registrera planet för att flyga till Kina/Hong Kong förrän de fått planet levererat, sen är det en processtid i Kina för att få igenom de papper som säkert ska godkännas av någon.
Förbrukningen anger Airbus till 2 % lägre,
Improving performance with incremental innovation: The first enhanced 242-tonne A330 variant is granted EASA airworthiness approval| Airbus Press release
(för det är väl denna modell det gäller?)
det är ju nästan obetydligt och skulle lika gärna kunna klassas som mätfelsmarginal. Det får ju 80 mil extra att framstå som enormt..
Precis, min tanke också när jag läste det. Man går ut och marknadsför att man skall flyga nytt plan för att sedan revidera saken.....(lite som Norwegian med B787...)Eksakt. Dette har man været vidende om i ganske lang tid.
SAS/Finnair har trods alt allerede 12/15 langdistancefly hvor det må antages at hovedparten er "registreret til at kunne flyve til Kina/Hong Kong" allerede i dag.
Det er netop derfor det undrer mig at man lægger en plan som man med stor sandsynlighed ikke kan overholde.
"Scandinavian Airlines is the first European airline to receive the new A330-300 242-tonne Maximum Take-Off Weight (MTOW) variant. The aircraft was delivered to SAS during a ceremony held at Airbus in Toulouse, France. SAS has selected Rolls-Royce Trent 700 engines to power its new A330-300.Intressant. Jag hittade någon presentation som pratade om 12%...