Senaste nytt

SAS Kundjänst i Sveg - Opersonlig och matt

Var i kontakt med SAS kundtjänst i Sveg i fredags och fick en väldigt bra service. Vänta fem minuter i kön sen fick jag hjälp av en vänlig och serviceminded tjej. Dessutom ringde hon upp mig nu på morgonen för några sista lösningar på min resa. Klart nöjd kund.

Var i kontakt med SAS kundtjänst i Sveg i fredags och fick en väldigt bra service. Vänta fem minuter i kön sen fick jag hjälp av en vänlig och serviceminded tjej. Dessutom ringde hon upp mig nu på morgonen för några sista lösningar på min resa. Klart nöjd kund.

Roligt att höra, hur pass "komplicerad" skulle du klassa ditt ärende? Avancerad bokning av *A eller enklare?

Försökte också boka en awardresa till CUR i april, den första personen jag pratade med hävdade att Avianca inte var med i Star Alliance och att det därför inte fanns någon möjlighet att hitta biljetter dit.
La på och ringde upp igen. Pratade med en väldigt trevlig och kompetent norska som hittade exakt samma platser som jag kunde hitta på Expertflyer med Copa via Panama. Blev dock ingen bokning, de skulle ha 100.000 miles från Colombia till Curacao eftersom det var transit i Nordamerika...

Försökte också boka en awardresa till CUR i april, den första personen jag pratade med hävdade att Avianca inte var med i Star Alliance och att det därför inte fanns någon möjlighet att hitta biljetter dit.
La på och ringde upp igen. Pratade med en väldigt trevlig och kompetent norska som hittade exakt samma platser som jag kunde hitta på Expertflyer med Copa via Panama. Blev dock ingen bokning, de skulle ha 100.000 miles från Colombia till Curacao eftersom det var transit i Nordamerika...

Låter som en bokning för LifeMiles eller United om du har några slattar där...
Tror UA ska ha ca 20k för BOG-CUR t/r.

Last edited:
Det är intressant att det är så dåligt i Sveg när samtidigt Tallinn stundtals är så bra. Bokade en 2-4-1 förra veckan och killen i Tallinn var så service-minded att jag var förvånad efteråt. Fick fantastisk service och problemet att min voucher inte syntes i systemet löste han med AmEx utan att jag behövde sitta på hold under tiden. Ett par timmar senare hade jag en itinerary i mailen och allt var klart.

Håller med till stor del. Men trivsel och glädje på en arbetsplats behöver inte kosta något utan kan enkelt skapas genom en entusiasmerande chef. En glad, rolig och peppande chef löser det problemet = Teambuilding.

Absolut, men det är svårt att få en sån för 17k SEK i månaden..

Jag kontaktade SAS kundservice senast i fredags och blev kopplad till Danmark. Där fick jag prata med en otroligt trevlig dam som på några minuter fixade alla mina ombokning som jag inte kunde göra över nätet på SAS hemsida. det tog totalt 10 minuter hela samtalet och det funkade kanon:)

Om man läser den här tråden kan man ju få intrycket av att alla som jobbar på SAS kundtjänst är idioter som är födda igår. Så är ju inte fallet. Det finns nog massor av kunnigt folk som jobbar där men det gäller att man hittar dem. Framförallt så här i semestertid lär situationen vara ännu värre då ordinarie personal går på semester.

Toppen