Jobbar inom kundservice.
Det är i slutändan vi (kunder) som orsakar detta. Med att vi medvetet väljer det billigaste så måste företaget spara pengar någonstans i kedjan. Lösning: Kundservice outsourcas till bemanningsföretag.
Ingångslöner på 90 kr i timmen, låg OB och mål som sätts på hur många samtal du tar och hur länge samtalen är per minut.
Man värnar inte om arbetsklimatet, vilket medför till att den genomsnittliga tiden då man överlever ett sånt jobb är mellan 6 - 12 månader.
Detta är gjort hos alla telefonleverantörer och har visat sig vara väldigt kostnadseffektivt.
Vi har ju ganska höga förväntningar om service och jag vet hur frustrerande det är att jag som kund får förklara att CPH och HEL finns ej på samma tidzon
Anställer man folk som inte vet att CPH och HEL ligger i olika tidszoner borde företaget kanske se över sin rekyteringsprocess lite mer ...
BTW, hur står sig LH's telefonbokning i samma sammanhang?Jag bytte från USDM till UAMP av enda skäl att jag kunde boka online och ser ju hur desperat jag saknar detta för SAS partnerbokningar.
+1
Speciellt som de gödslar sina medlemmar med poäng iom 100% intjäning. Är miljoner och åter miljoner med poäng som kommer vilja växlas in snart...
Håller med till stor del. Men trivsel och glädje på en arbetsplats behöver inte kosta något utan kan enkelt skapas genom en entusiasmerande chef. En glad, rolig och peppande chef löser det problemet = Teambuilding.
Du menar en sån här? [video=youtube;IWKuC1_RV1Y]http://www.youtube.com/watch?v=IWKuC1_RV1Y[/video]