Senaste nytt

SAS Kundjänst i Sveg - Opersonlig och matt

agehall

Medlem
När jag läser detta slås jag även av att jag inte fick delta i kundundersökningen trots att jag bad om att få bli uppringd efter samtalet.
 

Traveller

Medlem
Jobbar inom kundservice.

Det är i slutändan vi (kunder) som orsakar detta. Med att vi medvetet väljer det billigaste så måste företaget spara pengar någonstans i kedjan. Lösning: Kundservice outsourcas till bemanningsföretag.
Ingångslöner på 90 kr i timmen, låg OB och mål som sätts på hur många samtal du tar och hur länge samtalen är per minut.

Man värnar inte om arbetsklimatet, vilket medför till att den genomsnittliga tiden då man överlever ett sånt jobb är mellan 6 - 12 månader.
Detta är gjort hos alla telefonleverantörer och har visat sig vara väldigt kostnadseffektivt.

Håller med till stor del. Men trivsel och glädje på en arbetsplats behöver inte kosta något utan kan enkelt skapas genom en entusiasmerande chef. En glad, rolig och peppande chef löser det problemet = Teambuilding.
 
Last edited:

VonMögen

Medlem
Vi har ju ganska höga förväntningar om service och jag vet hur frustrerande det är att jag som kund får förklara att CPH och HEL finns ej på samma tidzon

Anställer man folk som inte vet att CPH och HEL ligger i olika tidszoner borde företaget kanske se över sin rekyteringsprocess lite mer ...
 

Fredrik

Medlem
Anställer man folk som inte vet att CPH och HEL ligger i olika tidszoner borde företaget kanske se över sin rekyteringsprocess lite mer ...

De har sett över den processen och kommit fram till att lägga kundtjänsten i Sveg. Det säger något om SAS men jag är inte riktigt säker på hur jag ska formulera mig.

Jag har insett att jag är värdelös på att mata kundtjänstmedarbetare med data de själva borde se och det gör i mina ögon mina EB-poäng rätt lite värda. Jag bytte från USDM till UAMP av enda skäl att jag kunde boka online och ser ju hur desperat jag saknar detta för SAS partnerbokningar.
 

VonMögen

Medlem
Jag tror att alla FFP är hit or miss när man ska boka award. Någon kanske marginellt bättre än andra men personerna som svarar är oftast inte de skarpaste knivarna i lådan. Tyvärr. Det finns dock vissa skinande undantag som bekräftar regeln. Länge leve dessa :)

Jag hoppas att SAS lägger energi, tid och pengar på att utbilda personalen. Tror att det kommer gynna företaget i långa loppet.
 

agehall

Medlem
+1
Speciellt som de gödslar sina medlemmar med poäng iom 100% intjäning. Är miljoner och åter miljoner med poäng som kommer vilja växlas in snart...

Jag undrar hur många poäng som förfaller varje år. Det lär vara en stor del av alla som tjänas in.
 

Vaniljvodka

Medlem
Håller med till stor del. Men trivsel och glädje på en arbetsplats behöver inte kosta något utan kan enkelt skapas genom en entusiasmerande chef. En glad, rolig och peppande chef löser det problemet = Teambuilding.

Du menar en sån här? [video=youtube;IWKuC1_RV1Y]http://www.youtube.com/watch?v=IWKuC1_RV1Y[/video]
 

Valley

Medlem
Allt detta påminner mig om en kombination Försäkringskassan / Carlson Wagonlit
Hos FK får man alltid sitta i kö och riskera att när som helst bli bortkopplad eller återkopplad till växeln.
CW hade jag duster med en gång i världen när jag allt som oftast själv fick föreslå lämpligaste resväg och hotell.

Beklagligt att det som Janne Carlzon en gång i världen skördade framgångar med, inte längre ses som den självklarhet den är
 
Toppen