Senaste nytt

SAS Kundjänst i Sveg - Opersonlig och matt

Jimmie

Medlem
FYI, det finns plats i First med Lufthansa till Bogota den 30 Juli från Frankfurt också om det är ett alternativ.

Depart:
2:30 p.m.
Tue., Jul. 30, 2013
Frankfurt, Germany (FRA)


Arrive:
6:59 p.m.
Tue., Jul. 30, 2013
Bogota, Colombia (BOG)
 

OnAir

Medlem
Skrämmande läsning!

Min senaste erfarenhet är efter att ha mailat in (via webbformuläret) en synpunkt/klagomål som jag begärde svar på. Det var förra onsdagen, inget livstecken ännu. Det här håller helt enkelt inte. Det är dags att grundligt undersöka alternativen.
 

jumbooze

Medlem
Jag lider med dig!
Jag är förvånad över att ingen har citerat Povel Ramel,
Måste vägen till Curaçao gynga så?

Min lösning vid liknande situation var att gå via chatten och förklara vad som hänt, sen tog det 5 minuter tills en kompetent kille ringde upp och allt löstes. (är bara EBG)

Behandla dem som en US Airways agent, mata dem leg efter leg.


Fri, Jul 26 ARN to MIA (2-Stops) 18h 27m
Lufthansa Airlines LH801 Business
Lufthansa Airlines LH418 Business, First
United Airlines UA3747 Business, First

Star Alliance
Take-off Fri, 26 Jul 10:05am ARN
Arlanda (Stockholm, Sweden)
Landing Fri, 26 Jul 10:32pm MIA
Miami Intl (Miami, United States)

Sat, Jul 27 ARN to MIA (2-Stops) 18h 7m
Lufthansa Airlines LH809 Business
US Airways US707 Business
US Airways US731 Business

Star Alliance
Take-off Sat, 27 Jul 6:05am ARN
Arlanda (Stockholm, Sweden)
Landing Sat, 27 Jul 6:12pm MIA
Miami Intl (Miami, United States)
 
Last edited:

Traveller

Medlem
Skrämmande läsning!

Min senaste erfarenhet är efter att ha mailat in (via webbformuläret) en synpunkt/klagomål som jag begärde svar på. Det var förra onsdagen, inget livstecken ännu. Det här håller helt enkelt inte. Det är dags att grundligt undersöka alternativen.

Det är inte bra men här skall jag lägga till att servicen fungerar perfekt som Pandion. Skickade bland annat ett ärende i går och vips denna morgon så fanns det besked i lådan.
 

Traveller

Medlem
Nu har det hänt mer... Men innan jag skriver om det skall jag berätta att även SAS insourcade kundtjänst läser detta forum. Jag har just blivit kontaktad av en chef där. Men först till slutet på historien...

Jag bestämde mig trots allt för att försöka få till en bonusresa. Så, irriterad ringde jag igen.. Den här gången hamnade jag hos en kille som svarade med en silkeslen stämma... Jag berättade, inte med samma lena stämma men trevlig och bestämd, om mitt ärende och hur illa allt varit. Inom någon minut hade han trollat fram en Eurobonusbiljett precis de dagar jag önskat, visserligen med något extra ben men som tar mig hela vägen i First och Business. Jo, han fick mycket beröm kan jag säga. Han vet med all säkerhet nu att han är "one of a kind" i Sykes (företaget som driver kundjänsten) gäng i Sveg. Killen var riktigt bra och sökte alldeles själv ben för ben.

Jag bad tidigare att få bli uppringd av någon chef på Sykes. Det blev jag och han blev varse hela historien och den låga performance som dom har. Han lyssnade och skrev (Hej på dig, du läser nog det här nu Mr Sykes) samt skulle vidarebefordra till sin chef och SAS. Killen som fixade bokningen har fått sitt beröm vidarebefordrat.
Men det som jag tycker är skrämmande är det faktum att jag fått bekräftat att SAS bara utbildat kundtjänst personalen i systemen. 1,5 månaders utbildning på hur man bokar osv men ingen utbildning på "vem är kunden". Dom har alltså inte en aning om vem det är dom säljer till, dom kan inte se "det från kundens perspektiv". Men, hur skall man då kunna tillfredställa kunderna? Om min personal inte skulle ha utbildning i vem kunden är skulle dom famla i mörker och servicen skulle bli väldigt låg. Precis som det vi upplever här. Framfört är även att dom inte ringer tillbaka då man ramlar bort i kön fast dom har numret framför näsan. Bättring är lovad.

Hade inte Sykes ringt tillbaka så hade det mycket väl kunnat vara över mellan mig och SAS. Men, den killen som till sist fick till det med bokningen och chefen har räddat situationen tillfälligt. Nu hoppas jag SAS ser till att det här förändras för det är illa att se SAS som bolag fara illa för att dom som fått uppdrag inte kan hantera det.
 

flying

Medlem
Kul att det löste sig för dig! Får man fråga vilken rutt det blev?

Jag kan bara bekräfta det som tidigare skrivits om att försöka boka en awardbiljett med SAS är ett rent lotteri. Liksom Traveller har jag varit VÄLDIGT frustrerad.

Efter haft samma EB status som Traveller under några år tröttnade jag. Har numera 2!! kvalificerings sträckor med SAS i år MEN ett Emirates Platinum:)
 
Last edited:

SWEDE

Medlem
Det är slående hur åter ett företag som numera i allt väsentligt säljer sina produkter via grafiska gränssnitt, har förlorat förståelsen för hur viktigt det är med 'human interface' när det föregående inte längre fungerar av ett eller annat skäl.
Alla seriösa bolag måste ha en väl fungerande kundtjänst med medarbetare som behärskar hela produktportföljen. Självfallet är det enormt frestande för 'bean counters' att skära i tjänsterna på HI, men det står bolaget väldigt dyrt, väldigt fort.
Om de inte fattar det, så kan de lika så gott börja sälja tvål!
 

Traveller

Medlem
Dagens FINAL!

Allt det här slutade riktigt bra. Det tråkiga dock är att det har visat vilken enorm skillnad det är mellan de olika anställda på SAS kundtjänst & Sykes. Jag fick ju min bokning till slut men betalning skulle ske i senare samtal. Detta samtal gjorde jag strax innan sju och hamnade hos "K" som var ytterligare en klippa. "K" tog sig an min bokning och fann en ännu bättre väg och dessutom First i båda riktningarna. Resten business. Otroligt tråkigt att så mycket svett har gått åt i dag på detta men jag är ändå glad slutresultatet blev så här:

ARN-FRA-EWR-MIA // MIA-ORD-LHR-ARN den sista biten MIA-CUR-MIA blev ett separat köp.

Rätt nöjd!
 

MarcusC

Medlem
Jag har som EBG väntat en vecka på mail svar ang återvetalning av avbokad bonusresa...tycker det blivit mycket sämre det senaste året tyvärr.
 
Toppen