LasseFoppa
Medlem
Svalbard?På Kastrup finns det många danskar och för dem är inte 90 kr dyrt.
Åk till Svalbard så får du se
Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
Svalbard?På Kastrup finns det många danskar och för dem är inte 90 kr dyrt.
Åk till Svalbard så får du se
Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
Hade SAS kunnat välja så hade de nog undvikit det, men du ser kanske något alternativ som SAS inte sett? En del investerare har krav på vilka andra som är med på samma sätt som vissa investerare vägrar samarbeta.Att SAS väljer att lämna Star Alliance är en gåta.
Förstår faktiskt inte kaoset i denna grupp. Vi (dem flesta) ska vara erfarna resenärer, med bra jobb och hög akademisk examen.
Trots det är ju många spekulationer här helt absurda!
SAS blir uppköpt = bra de finns det
SAS reformeras = Bra, kanske de lyssnar på oss som är FFs det finns ju mycket uppgraderingar att göra
SAS byter allians = bra connections öst och väst, nya bolag flera av dem bättre än vad som finns inom star Alliance
SAS behåller EB = Finns inget som säger eller påvisar att SAS skulle lämna EB för man byter allians.
Lugna i båten.
Förändring är oftast bra.
Att vi lämnar Heimat och budget bolag som lot, Austrian mm kanske bara är positivt.
Jag tror vi kommer se högre svansföring hos SAS, en bred satsning på mjuka värden och nya intressanta linjer.
Det undrar jag också. Jag har varit trogen Star och inte testat Sky Teams eller One Worlds. Självklart blir SAS egna kvar.Hur skulle ni säga att Sky Teams motsvarande lounger står sig mot Star Alliance Gold lounger? Tänker dels antal och dels själva utbudet/komforten i själva loungen?
Antar att SAS egna lounger blir kvar?
Helt enig. LH C ner till FRA/MUC är väldigt trevligt. Men sen i deras long-haul C med 2+2+2 så vinner SAS alla dagar i veckan. Där är LH lååångt efter.Ironiskt att de visar deras 2+2+2 business som jag nog anser vara ett nedköp jämfört med SASMen på mycket annat, speciellt inom Europa, absolut.
Fast om man tittar på vad som krävs med segment på AF/KL respektive SK idag för att nå Elite Plus samt EBG räcker 36 internationella flighter med AF/KL medan det krävs 45 med SK. Så skulle inte tro att EBG kommer nedvärderas statusmässigt.Jag hade nog inte sagt det är en självklarhet att det mappas så. Det kan lika gärna bli att guld mappas mot Elite och Diamond mot Elite+. Guld hos SAS har varit för lätt att tjäna in, och att man vill ge alla guldkort Elite plus tror jag inte på.
Detta blir en kanonmöjlighet för EuroBonus rensa loungerna.
Hur skulle ni säga att Sky Teams motsvarande lounger står sig mot Star Alliance Gold lounger? Tänker dels antal och dels själva utbudet/komforten i själva loungen?
Antar att SAS egna lounger blir kvar?