Ja det är transit security i de fallen, men om du tittar på mängden som gör vanlig security jämfört med transit securit på ARN så skulle jag gissa på att det är typ 99,9% som gör vanlig security och inte transit.På ARN är det väl säkerhetskontroll om man ska byta från säkert non-Schengen-land till Schengen-land vilket det inte är på CPH. Så vissa byten är ju smidigare på CPH vilket är en fördel för en hub.
![]()
Källa: ”Eurobonuskunder ska lockas till Lufthansa”
Tyska Lufthansa kommer inte sitta overksamma när SAS bryter samarbetet och går över till konkurrentsidan. Flera experter räknar med att bolaget sätter in en charmoffensiv mot resenärerna i Skandinavien när SAS lämnar Star alliance. – De kommer försöka locka över Eurobonuskunder innan banden...www.expressen.se
Det är ofta en högre kvalitetsnivå för affärsresenärerna som flyger Lufthansa jämfört med SAS.
En annan fråga är vad hände med covid stödet på 11 miljarder underkändes av eu-domstolen i maj?
Det läste jag där står det dock 1,5 miljarder, i maj rapporterades det om 11 miljarder. FörvirradOm du menar det som Ryanair protesterade mot så ogillades målet för någon vecka sen https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2023-09/cp230150sv.pdf
De uttalanden som jag sett är ”innan sommaren”. Skulle dock inte ge många ören för det, tror ärligt inte att någon har aning för tillfället.Ingen som kan komma med en kvalificerad gissning när EB flyttar till Sky ? Kommer det ske i år eller snarare Q2 2024 ?
Samma här, är det två separata mål? Måste väl nästan vara det.Det läste jag där står det dock 1,5 miljarder, i maj rapporterades det om 11 miljarder. Förvirrad
Tja, det är rätt få som vill flyga fakir om det finns alternativa avgångar senare som fortfarande tar dig till destinationen i tid, även om du får ta en till anslutning. Luleå-Frankfurt-Geneve med avgång kl 05:00 eller Luleå-Arlanda-Amsterdam-Geneve med avgång runt kl 15 för att anlända i tid för en hotellnatt och heldagsmöte dagen därpå, t ex.Tidigt skede såklart, men kan tänka mig att
Högst spekulativt nu, men får i alla all intrycket att du täcker in rätt många anslutningar från Frankfurt om du kör en fakiravgång från Luleå runt 05:00 och är nere i Frankfurt 08:00 och sedan flyger upp kärran runt 20:00 och landar i Luleå vid 23:00. Du skulle dessutom kunna köra med en CRJ för att öka på kabinfaktorn. Utmaningen blir såklart crew och att du mest troligen måste ha crew stationerad i Luleå hela tiden för att få det att funka.