Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

vad ska man satsa på istället?

En framtid som statuslös, väljer flygbolag efter pris & tider.

Återstår o se vad som händer med poängen framöver (om man inte lyckas boka Star Awards) , S-Team har ju dock en hel del intressanta destinationer ifall det finns poäng kvar.

Men jag kommer inte satsa varken tid eller pengar på att bibehålla status hos dom.

Detta ser lovande ut från SAS nya FAQ:

What will happen to my EuroBonus Lifetime Gold status?​

No changes are made to the EuroBonus Lifetime Gold program. EuroBonus Lifetime Gold memberships will be honored even after SAS joins SkyTeam, and all progress made towards Lifetime Gold will be kept.
Det låter ju onekligen som att det i dagsläget inte finns planer på att skrota LTG, oavsett om man går med i SkyTeam eller inte. Men det kan ju även vara jag som greppar efter halmstrån..

Känns som att det är rätt solklart från SAS sida:

Så länge SAS är kvar i Star Alliance så fortsätter allt som tidigare, när dem bytt så kommer bokade resor hedras.

Efter bytet så kommer medlemmar få motsvarande förmåner som idag hos SkyTeam, vilket som jag tolkar det borde betyda att EuroBonus Guld mappas mot SkyTeam Elite+ (för tillgång till lounge).

Säkerhetskontrollen på CPH bättre än på ARN? OK att det är närmre i sas fast track, men inte annars, där vinner Arlanda T5 på knockout.
Stor stark kostar nu 99 kronor för 60cl sedan i torsdags förra veckan. Slår CPH det?
Va. Betalar du för ölen i loungen?

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk

84186bf9a842c78d2266f9ba0834f4fc.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Scrolla ner till EUROBONUS Q&A - SAS EVENTUALLY INTENDS TO LEAVE STAR ALLIANCE AND JOIN SKYTEAM

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Förstår faktiskt inte kaoset i denna grupp. Vi (dem flesta) ska vara erfarna resenärer, med bra jobb och hög akademisk examen.

Trots det är ju många spekulationer här helt absurda!

SAS blir uppköpt = bra de finns det
SAS reformeras = Bra, kanske de lyssnar på oss som är FFs det finns ju mycket uppgraderingar att göra
SAS byter allians = bra connections öst och väst, nya bolag flera av dem bättre än vad som finns inom star Alliance
SAS behåller EB = Finns inget som säger eller påvisar att SAS skulle lämna EB för man byter allians.

Lugna i båten.
Förändring är oftast bra.

Att vi lämnar Heimat och budget bolag som lot, Austrian mm kanske bara är positivt.
Jag tror vi kommer se högre svansföring hos SAS, en bred satsning på mjuka värden och nya intressanta linjer.

Toppen