Känns tryggt att Lounge Findern inte fungerar. https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finder/
Behöver inte den. Åtminstone inte om du flyger AF/KLM eftersom de har kontraktslounger överallt. Fortsätter SAS på inslagen bana behöver du den inte heller eftersom de bara har sina egna lounger.
Hur skulle ni säga att Sky Teams motsvarande lounger står sig mot Star Alliance Gold lounger? Tänker dels antal och dels själva utbudet/komforten i själva loungen?
Antar att SAS egna lounger blir kvar?
Skulle säga att de står sig helt okej. Igår exempelvis fick jag tillgång till Vienna business lounge vilken är en av de bättre loungerna jag varit i. Betydligt mycket bättre än Austrians varianter som i min mening är rätt stela och sterila. AF/KLM brukar ju dessutom köpa in sig i de lounger som finns, även om de råkar tillhöra en annan allians. I exempelvis Panama är det inga problem att komma in på Copa som Elite+ eller flygande i business. Du kan ju även tjäna poäng om du flyger med deras icke-alliansanslutna partners om du flyger med codeshare vilket är en nice skillnad mot Star Alliance.
Det finns ju ganska få brandade Skyteamlounger. En av dem är i Istanbul (IGA) och den är bra.