Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

palmen

Moderator
Fast-track utan någon kö och rätt in i loungen på Kastrup där ölen är gratis…jag är ledsen men Arlanda är ju gärna något man undviker nu för tiden
Jag går ju dock mer eller mindre aldrig till SAS loungen i CPH. Och tittar man påbörja alla resenärer är det försvinnande få som ska till sas loungen.
För 95% av resenärerna blir det bättre på ARN nu jämfört med CPH om man tittar säkerhetskontroll och ölpris.
 

Charlie D

Medlem
Jag går ju dock mer eller mindre aldrig till SAS loungen i CPH. Och tittar man påbörja alla resenärer är det försvinnande få som ska till sas loungen.
För 95% av resenärerna blir det bättre på ARN nu jämfört med CPH om man tittar säkerhetskontroll och ölpris.
Glad för din skull att du får billigare öl och trivs bra på Arlanda
 

Salt

Medlem
Mest stockholmshatande skåningar som för fram den åsikten. De flesta med lite utanifrånperspektiv ser ingen större skillnad på Europas 22a och 28e största flygplatser, en marginellt bättre placerad för USA och en bättre österut.
Handlar oftast inte om placering i form av tiden det tar till destinationen från en flygplats utan upptagningsområdet en flygplats har.

CPH har väldigt många mer stora städer inom 1,5 h flygväg än vad ARN har (hela Nederländerna, Polen och delar av Tyskland med flera). Tror de flesta förstår att om din kundbas kan vara det dubbla så är det bättre att sälja därifrån.
 

Fredrik

Medlem
Anledningen till att ölen är billigare på Arlanda är delvis också att den svenska kronan deprecierat så mycket mot euron och därmed mot danaka kronan.

Svenskar är mycket fattigare på utlandsresan idag än för kanske tre år sen.
 
  • Gilla
Reactions: pep

palmen

Moderator
Glad för din skull att du får billigare öl och trivs bra på Arlanda
Personligen köper jag inte öl på Arlanda heller, men måste igneom security där varje gång och går sedan till Pontus som ligger mer eller mindre där man kommer ut nu och maten är betydlgit bättre där än hos SAS lounge.
 
Toppen