Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Jannes

Medlem
Senaste gångerna jag har flugit har det varit personal från Litauen och Spanien med plan som hade teknikproblem konstant, gamla SAS är helt obefintligt.
En temporär lösning för att behålla sina viktiga slottar medan man skalar upp den egna verksamheten efter pandemin.

Och att gamla SAS är obefintligt är väl en bra sak, gamla SAS är orsaken till Ch11.
 

Mikeswede

Medlem
Jag är helt lugn men något förundrad när man tror att övriga Star bolag kommer se detta som business as usual tills dagen SAS lämnar. För min del spelar det ingen roll men hoppas att redan utsätllda bonusbiljetter överlever. Har sedan SAS lämnade Göteborg flyttat allt resande till LH gruppen. Hellre Heimat än SAS/Scaryteam
 

Jannes

Medlem
Jag är helt lugn men något förundrad när man tror att övriga Star bolag kommer se detta som business as usual tills dagen SAS lämnar. För min del spelar det ingen roll men hoppas att redan utsätllda bonusbiljetter överlever. Har sedan SAS lämnade Göteborg flyttat allt resande till LH gruppen. Hellre Heimat än SAS/Scaryteam
Jag skulle gissa att folk litar på att Star bolagen respekterar de avtal som de tecknat inom alliansen?
Jag skulle gärna höra om erfarenheter där en alliansmedlem ska allians och dess kunder dissas innan bytet är klart?
 

Johan F

Medlem
Vad är det som är sämre med SAS pga detta? Andra stolar? Annan cc? Annan catering? Annat bemötande? Andra flygplan?
Fast du måste se helheten, SAS är fortfarande fantastiskt och i alla fall jag kommer fortsätta flyga med dem men det är hur man använder poängen. En sak som framförts på forumet är ju just svårigheten att på SAS utnyttja poängen man tjänat in och därför bokat in sig på Star A istället. Nu blir det SkyTeam vilket då är en försämring om du frågar mig
 

lillemannen

Medlem
En gång i tiden fanns CSA för den typen av destinationer men de har mer eller mindre tynat bort. Delar din fundering men för egen del är det tack och lov ett område jag inte "måste" åka till.

Jag funderar på om Air Baltic kan fylla ett hål även fast de inte är med i en allians.
Air Baltic kör väl redan med Skyteam
 

WongHauw

Medlem
Det här var ju en bomb

Undrar hur många positiva förändringar kan man vänta sig om någon? Hoppas att det inte blir helt slut på långflygningar från Skandinavien till USA så att man alltid får byta i CDG eller AMS? Skulle Finnair i sådana fall kunna utnyttja läget och försöka få svenska passagerarna flyga till andra kontinenter via HEL?

Åh de gamla ”goda” tider med 36k EB-poäng direkt från ARN till LAX kombinerat med nyttan från SAS MC FlyPremium…
 

Ricci

Medlem
"Scaryteam" är väl det sämsta av de 3 stora allianserna och om man nu vill flyga till Asien/Australien.
Dock är de starka på delar av USA, Karibien och delar av Sydamerika vilket kanske inte passa många från Norden.

Ärligt så tror jag det bestäms vilken allians det kommer bli för SAS är när Castlelake kommer bestämma sig att sälja sin 32% andel.
Det kan bli liknande "ITA-stormigt" något år framöver...
 
Inte bara här det gnälls och oroas...

Men kommentarer från Chatflights står väl inte särskilt högt i kurs här?
 
Toppen