Senaste gångerna jag har flugit har det varit personal från Litauen och Spanien med plan som hade teknikproblem konstant, gamla SAS är helt obefintligt.Som sagt, ditt inlägg bekräftar vad jag sa. Du glömde dessutom 32% amerikanskt.
Men personalen ombord har inte blivit varken amerikansk eller fransk. Och huvudkontoret ligger kvar i Sverige.![]()
Delta har ju faktiskt spottat upp sig en hel del på senaste åren och Korean är väl inte käppsämst heller.Känns negativt.. skyteam har ju inga vettiga bolag egentligen, förutom KLM/AF. Men CDG suger osm flygplats och om ett antal år blir väl AMS hubben för SAS..
Sämre rutter österut helt klart. TK/LH har varit stapeln i vårt resande på award... bläää
M&M blir ju enkelt att nå Senator efter nyår, kommer bara behövas 4 longhaul business med LH-gruppen för att uppnå den statusen och Senator är ju att "jämföra" med EBD mer eller mindre.
Allt är ju relativt men 4 revenue longhaul vet jag inte om jag skulle definiera som enkelt. Men det kanske finns många bra resepolicys eller många med mycket tid och pengar där ute.M&M blir ju enkelt att nå Senator efter nyår, kommer bara behövas 4 longhaul business med LH-gruppen för att uppnå den statusen och Senator är ju att "jämföra" med EBD mer eller mindre.
En gång i tiden fanns CSA för den typen av destinationer men de har mer eller mindre tynat bort. Delar din fundering men för egen del är det tack och lov ett område jag inte "måste" åka till.Detta kan innebära att SAS börjar trafikera linjer som Wien och att man ökar sin frekvens till destinationer i Tyskland från Arlanda som t.ex. Frankfurt och München som SAS knappt flyger till längre därifrån. Om man reser en del på Östeuropa och Balkan känns detta som en klar försämring, jag har inte koll på Air France/KLMs linjenät men att resa via Paris eller Amsterdam blir avsevärt längre än via Wien.