Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

HenrikAI

Medlem
Som statuslös, och egentligen väldigt otrogen resenär, som bara skrapar ihop poäng med kort och får ihop en USA-långresa för familjen vartannat år så har jag tre funderingar: hur långt kommer mina poäng räcka, hur är tillgängligheten på bonusplatser och kommer 2-4-1 finnas kvar? :)

Så för min del är det tråkigt att det inte blir mer upper deck på 747 och att jag inte hunnit testa EVA men Air France vs Lufthansa, Delta vs United.. såå mycket sämre kan det väl inte vara?

(Har full förståelse för att det blir en klar försämring för andra!)
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Detta var nog så bra det kunde bli tror jag.

Livstids guld har ju alltid gällt flygbolagets/bonsuprograms livstid så om och när det blir övergång till annat så blir det säkert gott om challenges och annat. Men det kan lika gärna bli kvar också.

Känns ju på personlig nivå bra att man flyttat över sitt flygande på KLM/AF sen ett tag.

Intressant är dock att jag frågade Amex kundtjänst häromdagen när Flying Blues kreditkort skulle bli tillgängliga i Sverige. De sa att de inte hade någon kommentar på det i nuläget. Vilket ju var spännande ordval.
 

Jannes

Medlem
Tror du att SAS bryr sig om dålig press ???? Vore isåfall första gången. Blir nog svårt att boka bonusresor framåt av två skäl. Alla vill fly skeppet. Star bolagen kommer knappast släppa några mer resor
Om SAS betalar för sina awards, varför inte? Det är inte av ren godhet som Star Awards kan bokas…
Är väldigt mycket spekulation i denna tråd just nu, är nog många ledsna själar som kanske behöver gå en promenad och lugna ner sig.
 

bvs

Medlem
Det var inte Anko som sa det utan Aron Bäcsktröm eller vad han heter.

Just ja :) Sorry.
Kommer bli intressant att se om kreditkortsmarknaden kommer ändras något. De som i dagsläget kommer upp i SK*G med hjälp av korten kommer ju få en liten chock om de tänkt stanna kvar med *A och märker vad som krävs för att flyga in tex Senator utan hjälp på vägen. I och med att Miles&More kortet från Resurs försvinner så finns det ju heller inget annat sätt att dra in awardmiles på. Finns väl inget alternativ till OW heller efter att BA-kortet försvann.
 

palmen

Moderator
Just ja :) Sorry.
Kommer bli intressant att se om kreditkortsmarknaden kommer ändras något. De som i dagsläget kommer upp i SK*G med hjälp av korten kommer ju få en liten chock om de tänkt stanna kvar med *A och märker vad som krävs för att flyga in tex Senator utan hjälp på vägen. I och med att Miles&More kortet från Resurs försvinner så finns det ju heller inget annat sätt att dra in awardmiles på. Finns väl inget alternativ till OW heller efter att BA-kortet försvann.
M&M blir ju enkelt att nå Senator efter nyår, kommer bara behövas 4 longhaul business med LH-gruppen för att uppnå den statusen och Senator är ju att "jämföra" med EBD mer eller mindre.
 

lillemannen

Medlem
SAS har sina short/longhaul linjer och kommer vara värdefullt för Skyteam. Som nämnts innan kommer Eurobonus leva vidare. Alltså kommer vi kunna boka våra SAS awards. Jag förstår inte varför man ser ner på sitt egna bolag. Var glada att SAS kan överleva och att våra poäng mm inte hade bara försvunnit.
Tänk istället på alla småsparare (250.000) som in i det sista hoppades på sina aktier skulle stiga och tjäna några kronor. Nu förlorar man allt.
 
Toppen