Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Hachans

Medlem
Tror du blandar ihop något här (eller jag!). Om du flyger med ett annat ST bolag, så är det det bolag som sköter ett eventuellt avtal med en tredjeparts lounge. Så om du flyger med KLM till Timbuktu och KLM har avtal med en tredjeparts lounge på Timbuktus flygplats, så får EBG och EBD tillträde där som ST Elite Plus. Det är inte SAS/EB som måste fixa fram ett avtal med Timbuktus flygplats.

Sedan verkar Virgin vara ett undantagsfall inom ST, iom att de på sin egen hub inte erbjuder en lounge som är alltmänt tillgänglig för alla ST Elite Plus passagerare.

Själv vet jag inte om Virgin har ett avtal med en tredjeparts lounge på Heathrow för ST Elite Plus passagare som inte reser i Business. Verkar kanske inte så (och det är tråkigt så klart). Men det har ingenting att göra med SAS's egen hantering av tredjepartslounger.

Ja, det jag skrev gäller bara för Virgin i det här fallet.

För att få tillgång till Virgins Clubhouse ska man flyga business med dem (eller ha högsta tier i deras program tror jag). Samt vissa andra undantag som blandar in Delta och AM.

Men du har rätt att jag blandade ihop det, sen KLM/AF flyttade till terminal 4 så finns det inte tillgång till någon tredjepartslounge längre.

Alltså är kontentan ändå att man som statuskund hos SAS inte har lounge ändå om man reser i eco.

Toppen