Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

Läser i ett SAS-blad "Bokar man tidigt går det dessutom att få Plus-biljetter till ett pris som ligger närmare det tidigare Economy". Detta låter ju väldigt bra tycker jag.

Jo, S-klass har väl alltid legat rätt bra i pris, så det lär väl vara så i fortsättningen också :) Frågan är ju bara hur det blir med tillgängligheten för den klassen när övriga klasser måste täcka upp nuvarande Business...

Mvh
/NotRyan

Är seat:ad på 1F ARN-CPH i början på juli samt 1F hem från LHR några dagar senare. Mycket prat om svettiga mackor här men man undrar vad Oz Clark har att säga till om. Blir det nått nytt på vinfronten?

SAS har gjort om sidorna med info om Go och Plus. Främst ny design men där framgår att priobaggage ingår för Plus (dock ej inrikes).
Ja, nu är det mycket tydligare om vad som ingår i priset.

ncc-europa-sas.png

(Källa: SAS)

Jeg har en USAirways booking med SK på I klasse senere i Juni.
Er der nogen der ved, om "I" klasse forbliver award booking på Plus eller skal alle billetter omkonverteres til ny award booking klasse?

Tänkte boka en enkel ROM- Arlanda med poäng i slutet av juli. Eftersom det endast fanns businessclassbiljetter à 36000p så avstod jag. Väldigt dyrt för något som inte är riktig c-klass. Kommer SAS justera antalet poäng som krävs nu när de inte har tre klasser ombord?

Tänkte boka en enkel ROM- Arlanda med poäng i slutet av juli. Eftersom det endast fanns businessclassbiljetter à 36000p så avstod jag. Väldigt dyrt för något som inte är riktig c-klass. Kommer SAS justera antalet poäng som krävs nu när de inte har tre klasser ombord?

SAS Plus kommer som poängbiljetter att bokas som det antal poäng som tidigare krävts för Business.

Jeg har en USAirways booking med SK på I klasse senere i Juni.
Er der nogen der ved, om "I" klasse forbliver award booking på Plus eller skal alle billetter omkonverteres til ny award booking klasse?

Jag har I på SK (i början av juli) med USDM och har fixat rad 1 på bägge ARN-CPH och LHR-ARN.

Last edited:
Toppen