Något jag inte hittat än är:
Går det att få varm måltid i SAS plus inom Europa?
Prio bagage (röda Star Alliance taggen) har aldrig funnits som officiell förmån i economy extra eller business class inom Europa. Enbart om man haft guldkort eller resan inkluderat en interkontinental flygning i SAS business class. Så det är ingen skillnad mot tidigare.
Nej i Y har det ju aldrig ingått. Men i praktiken har det alltid varit priotag på C även inom Europa utan status. Skillnaden mot ridigare blir att C tas bort så nu kommer det definitivt inte bli priotag inom Europa för icke *G. Way to go SAS.
Paret som satt framför mig i Economy Extra på Blue1 i lördags fick prio-tagg på sina väskor i HEL. Då jag inte såg dem i loungen (enbart SL öppen, BL stängd) så utgick jag från att de båda saknade status hos SAS/*G. Jag misstänker att det hänger mycket på vem som sitter bakom bagdrop-disken.
Innan jag fick guldkort (nu pratar vi visserligen 2003/2004 eller så) så fick jag aldrig prio-tag när jag flög business class inom Europa. Jag tror även att de officiella Star Alliance reglerna säger att det enbart är på interkontinentala flygningar man får prio-tag om man inte är Star Alliance guld, i alla fall har det varit så tidigare.Nej i Y har det ju aldrig ingått. Men i praktiken har det alltid varit priotag på C även inom Europa utan status. Skillnaden mot ridigare blir att C tas bort så nu kommer det definitivt inte bli priotag inom Europa för icke *G. Way to go SAS.