Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Det är väl också en sak som är bättre i Eco Extra ( sämre i Eco ), att det faktiskt är AVOD i Extra och inte bara rullar på som i Eco...

Helt riktigt, glömde det. Business & Eco extra har bättre underhållningssystem.

Sen måste jag påpeka en sak som faktiskt gjorde mig lite konfunderad och brydd. Jag åkte en tur till USA med SK i C och några veckor efter i Y, hade samma flygvärdinna i på utresorna och det var två olika upplevelser. I C hur tillmötesgående och alert, service minded och pratglad som helst i Y inte uppmärksam och service minded för fem öre. Nu skall inte jag hänga upp mig på det, hon kan ju haft en dålig dag andra vändan, vi får väl se hur nästa resa i Y är service mässigt.

Det är rätt stor skillnad på standardservicen i Y och C. Men man kan få bra service i Y också om man bara kommer bra överens med besättningen.

Det är rätt stor skillnad på standardservicen i Y och C. Men man kan få bra service i Y också om man bara kommer bra överens med besättningen.

Helt enig, oftast ligger det mycket i ditt egna beteende. Nu är jag en ganska trevlig kille så det brukar inte vara några problem men det jag blev så paff över var att samma person upplevdes så totalt omvänt. Men som sagt, alla kan vi ha en dålig dag vi bara vill ta oss igenom så jag hänger inte ut SAS för det. Är överlag vldigt nöjd med det bemötande jag får hela vägen från SAS egna personal på flygplatser till kabinen.

Framme i Shanghai efter en riktigt trevlig flygning med SAS. Jag är förvånad hur bra jag tyckte att ekoextra produkten är. Bra med utrymme, ok mat(aldrig en höjdare med värmd klyftpotatis), bra med dricka. AVOD!! Sen en eloge till SAS att jag fick en tvåa med blockat säte. Det blir samma besättning hem imorgon och de tyckte väll att jag var lite knäpp... Men pursern fick min stora BC tagg och en annan värdinna fick en minitagg(hon jobbar i C imorgon så jag förväntar mig extra bra service). Övriga värdinnor som inte fick en tagg var avundsjuka :).

Slutsats: Det är absolut värt att hosta upp 15.000p för ekoextra! Inte lika värt med 40.000 till C...

Håller med, brukar försöka uppgradera till C på CPH-PVG, men det går inte alltid... Y var faktiskt bättre än förväntat. :)

Till ORD med Amexvouchern är bonusplatser, och de är normalt sett inte uppgraderingsbara alls (finns enstaka rapporter om att det lyckats ändå) så det alternativet kan du nog tyvärr stryka.

Jag hade nog sparat poängen till nästa Amexvoucher trillat in...

Bonusplatser ska kunna uppgraderas vid gate dock så kan man inte få bekräftade uppgraderingar. Vid gateuppgraderingar står det inget om biljetter som inte är möjliga att uppgradera.

http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/

Bonusplatser ska kunna uppgraderas vid gate dock så kan man inte få bekräftade uppgraderingar. Vid gateuppgraderingar står det inget om biljetter som inte är möjliga att uppgradera.

Jag bokade och delbetalade med poäng, då står inte biljetten som en award ticket. Det vart lite dyrare än att boka award direkt i business men då det var fullt när jag bokade var detta enda chansen. Uppgraderade på gate ut och vid check in hem (BKK)

Åker med SK997 från CPH till PVG på tisdag 16/4. Någon som har möjlighet att kolla bokningsläget för att se om jag ev blir uppgraderad på poäng, har lämnat in önskemål till SAS 30 dagar innan utresan.

Toppen