Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Dilemma: Ska jag köra en 40000, 15000 eller inga poäng alls på upgrade på dagens flygning till PVG. Flyger eco och det skulle vara grymt skönt med en plats i C men jag är lite snål eftersom jag bara har 43000p just nu. Är eco extra ok med SAS?

Eller ska jag spara poängen för att uppgradera mig och tjejen från extra till C på vår flight till ORD senare i vår..? Vi flyger på en Amex 241 och det verkar ju vara lite si och så med vad som gäller. Vad jobbigt det blev :).

Till ORD med Amexvouchern är bonusplatser, och de är normalt sett inte uppgraderingsbara alls (finns enstaka rapporter om att det lyckats ändå) så det alternativet kan du nog tyvärr stryka.

Jag hade nog sparat poängen till nästa Amexvoucher trillat in...

Jag måste säga att jag tycker att jag är mycket svag för SAS Eco Extra på långflygningar och tycker att det är mycket bra värde för poängen att använda till uppgradering till Y. Mina personliga preferenser är dock att det är mer värt på dagflygningar, så jag skulle spara poängen till hemresan och uppgradera då istället! I måndags hade jag en mycket bra resa PVG-CPH i Y - trevlig personal, bra service och mycket skönare stolar än där bak.

Jag flyger C PVG-CPH via OT. Det lutar åt att använda 15.000 till eco extra, alternativt fråga om ett blockat säte i eco eftersom det inte är fullt. Men jag avskyr SAS IFE där man inte kan stoppa filmen osv.

Vad är största skillnaden på C och Y med SAS på interkontinentala flygningar?

Med andra ord är C inte värt att upgradera till jämfört med Y?

Vad är största skillnaden på C och Y med SAS på interkontinentala flygningar?

Med andra ord är C inte värt att upgradera till jämfört med Y?

Om det är inter-continental flight är Business class stolen mycket bättre än stolen i Economy Extra.
Om du menade intra-Europa/Skandinavien håller jag med om att skillnaden är väldigt marginell.

Om det är inter-continental flight är Business class stolen mycket bättre än stolen i Economy Extra.
Om du menade intra-Europa/Skandinavien håller jag med om att skillnaden är väldigt marginell.

Menade mellan kontinenter, intra europa vet jag är mer eller mindre ingen skillnad. Är det värt de extra poängen mellan Y och C det kanske bara är fråga om personliga preferenser..

Menade mellan kontinenter, intra europa vet jag är mer eller mindre ingen skillnad. Är det värt de extra poängen mellan Y och C det kanske bara är fråga om personliga preferenser..

När man tittar på de här bilderna tycker jag att det är snarare det inte finns så mycket skillnad mellan Economy och Economy Extra.

Här kan du läsa reserapporter om SAS Business class på longhaul flygningar.

Det ju ganska stor skillnad mellan Y & C, enligt min mening är skillnaderna:

Eco Extra vs Eco = Lite bredare stol och lite mer lutning med DET som är skönast är att det är lugnare i kabinen. Mycket affärsfolk som bara vill sova/vila/jobba. Sällan 3 småbarnsfamiljer etc.

Business vs Eco Extra = Klart bättre stol som är nästan full tiltbar. Gott om utrymme och framförallt klart bättre service.

I min mening är det värt uppgradering mot både EB och OT till Y & C - Alla dagar i veckan.

Jag flyger C PVG-CPH via OT. Det lutar åt att använda 15.000 till eco extra, alternativt fråga om ett blockat säte i eco eftersom det inte är fullt. Men jag avskyr SAS IFE där man inte kan stoppa filmen osv.

Det är väl också en sak som är bättre i Eco Extra ( sämre i Eco ), att det faktiskt är AVOD i Extra och inte bara rullar på som i Eco...

Toppen