Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Vad krävdes för att uppgradera bonus-biljätterna? Mer poäng, cash, op-up? 'Conventional wisdom' är jo att dessa inte kan uppgraderas...

Vad krävdes för att uppgradera bonus-biljätterna? Mer poäng, cash, op-up? 'Conventional wisdom' är jo att dessa inte kan uppgraderas...

Den frågan vill jag också ha svar på. De klassiska rådjursögonen fungerar aldrig för mig, så jag behöver en annan väg... :)

Det som krävs är att man hittar en person som är villig att bryta mot reglerna. EB-reglerna är solklara på den här punkten - det går inte att uppgradera awards.

För min resa CPH-IAD (SK925) så hade jag anmält mig både till Optiontown och bekräftad uppgradering. Idag kom en ny itinerary från SAS DK med en "Advance Upgrade" . Ny bokningsklass P.

Lite fundersam kring detta, då P är Economy Extra award, ingen revenue klass med andra ord.... Innebär det i så fall att man blir utan poäng för sträckan som uppgraderas (även fast det står att poäng ges enligt ursprungsklass)?

Enligt SAS telefonbokning så kan man fortfarande uppgradera till C-klass med en vanlig "stand by" upgrade, men det här med bekräftade uppgraderingar känns lite ovanligt.....

Last edited:
Dilemma: Ska jag köra en 40000, 15000 eller inga poäng alls på upgrade på dagens flygning till PVG. Flyger eco och det skulle vara grymt skönt med en plats i C men jag är lite snål eftersom jag bara har 43000p just nu. Är eco extra ok med SAS?

Eller ska jag spara poängen för att uppgradera mig och tjejen från extra till C på vår flight till ORD senare i vår..? Vi flyger på en Amex 241 och det verkar ju vara lite si och så med vad som gäller. Vad jobbigt det blev :).

Toppen