Hej!
Har kollat i tråden, men tror inte det här har varit uppe ännu.
Vi är tre personer (jag, fru, son) inbokade CPH-EWR på SK909 3 augusti. Tänkte lägga in ett önskemål om poänguppgradering M-C, men vill ta poängen från vardera våra konton - inte bara från mitt. Pratade med kundtjänst och de bekräftade att standardproceduren är att alla poängen dras från samma konto när bokningen är på ett PNR-nummer. Jag föreslog att de skulle splitta numren, men risken då är tydligen att bara den ena uppgraderingen går igenom (jag är guld, de andra silver resp. basic). Och i så fall kan jag inte "ångra". Samt att om det blir inställd flight eller liknande att de inte har samma plikt att se till at vi kommer på samma alternativa flygning.
Han föreslog att han kunde splitta numret men lägga ett meddelande i systemet som förklarar situationen så att vi undviker den risken. Men han ville att jag skulle ringa tillbaka på måndag när Eurobonus-supporten är där, så att de kan bekräfta om de läser och tar hänsyn till den typen av meddelanden när de gör uppgraderingarna.
Kan ju förstås alltid strunta i att försöka boka på förhand och köra vid gaten i stället. Men även om flighten är C9D9 känns det som om sannolikheten för gateuppgraderingar borde vara mindre nu när man kan förhandsboka.
Är det någon som har försökt något liknande (förhandsrequesta poänguppgradering men betala med olika konton)? Nyfiken på hur ni gjorde och hur det gick.
Tack!