Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Det er regelrett sjokkerende om noen tror midtøstenselskapenes businessmodell er noe som kan fungere globalt. Eller er noe man kan forvente seg. Nå skuffer bc.se meg, trodde nivået var høyere.

Det er regelrett sjokkerende om noen tror midtøstenselskapenes businessmodell er noe som kan fungere globalt. Eller er noe man kan forvente seg. Nå skuffer bc.se meg, trodde nivået var høyere.
Oj, du måste vara lättchockad. Ta ett djupt andetag och tänk på något lugnande en stund så hoppas jag det känns bättre. ;)

När det gäller att förvänta sig så tycker jag nog att om man köper det bästa SAS har att erbjuda (SAS plus inom Europa) så borde man kunna förvänta sig att all förtäring fritt ingår. Allt detta dravel om vatten, smothies, chips, antal drinkar, vad som ingår och vad som inte ingår och så vidare, ger enligt min åsikt ett löjets skimmer kring SAS hela servicekoncept.

Oj, du måste vara lättchockad. Ta ett djupt andetag och tänk på något lugnande en stund så hoppas jag det känns bättre. ;)

När det gäller att förvänta sig så tycker jag nog att om man köper det bästa SAS har att erbjuda (SAS plus inom Europa) så borde man kunna förvänta sig att all förtäring fritt ingår. Allt detta dravel om vatten, smothies, chips, antal drinkar, vad som ingår och vad som inte ingår och så vidare, ger enligt min åsikt ett löjets skimmer kring SAS hela servicekoncept.

Men....alt inngår enda. Så alt du skriver er ikke reellt. Problemet med dritings nordmenn som får tilgang på unlimited booze krevde en faktisk meny-addition slik at man stimulerer de som er mest "prone to drunkenness" til å roe forbruket. For alle andre inkluderer enda SAS PLUS alt. Men det virker som at det blåser en "pessimistens vind" over sverige hvor all forandring MÅ bety katastrofe. Uten at man engang har testet produktet, så er alt galt. Mens de som tester produktet og sier de har opplevd fri flyt av drikke, de er ikke så nøye. De overser man. Mer artig å være negativ :)

Jag tycker det är så fruktansvärt falskt att dra ner på det som är "gratis" och skylla på att folk kan bli onyktra. Men samtidigt försöker man sälja så mycket som möjligt ombord och där man kommer med erbjudande om olika drink menyer.
Drink Menu.JPG

Jag tycker det är så fruktansvärt falskt att dra ner på det som är "gratis" och skylla på att folk kan bli onyktra. Men samtidigt försöker man sälja så mycket som möjligt ombord där man kommer med erbjudande om olika drink menyer.

Om det handlade om att folk blir fulla så borde man väl sluta sälja efter 3 också? Men om jag förstår det rätt så får man 3 gratis och därefter får man betala?

Då handlar det ju uppenbart om något annat än nykterhet. För är det någon som går vidare och köper ett gäng ytterligare fika efter 3 st så är det väl just den som redan har fått i sig lite för mycket...

Om det handlade om att folk blir fulla så borde man väl sluta sälja efter 3 också? Men om jag förstår det rätt så får man 3 gratis och därefter får man betala?

Då handlar det ju uppenbart om något annat än nykterhet. För är det någon som går vidare och köper ett gäng ytterligare fika efter 3 st så är det väl just den som redan har fått i sig lite för mycket...
Det tråkiga är att SAS skyller på onykterhet när man i själva verket uppmanar till att köpa alkohol.....
Det är också tråkigt att SAS sålt en PLUS-produkt som folk köpt inför sommaren för att senare ändra i villkoren.....

Å andra sidan på en typisk långflygning så konsumeras det ju betydligt mer än 3 alkoholdrycker i samband med servering. 1 glas Champagne innan start, 1 till glas innan maten, 1 glas Champagne till förrätten + 1 glas vin, påfyllning på bägge i samband med varmrätten och slutligen ett glas Sauternes till efterrätten. Sammanlagt 7 "enheter" alkoholdryck under flygningens första två timmar. Blev jag karatefull och började slåss med besättningen? Nej. Hela begränsningen med 3 alkoholdrycker känns mer som en kostnadsbesparing än en slags "pre-caution" för att minska onykterhet bland passagerarna.

Nu kan jag säkert ha missat något i både tråden och menyn ombord, men såg inget om någon begränsning på dagens flight från Köpenhamn till Heathrow.

För övrigt, vilket lyft med T2!

Toppen