lillemannen
Medlem
Jag kommer häva att jag har köpt min resa innan dom nya reglerna. Sen framöver blir det att tänka på % så det blir Bombay Gin på 47%
Tydligen så har vi alla olika prioriteringar, men att denna tråd skall komma upp i 100sidor för något sådant & tro att det skall ha impact är jag tveksam till, men jag kan ta fel.En del ondgör sig över att denna tråd redan är uppe i 20 sidor. Jag hoppas den blir 100 sidor så stt SAS fattar vilket korkat förslag man inför. Att referera till semesterresenärer är ju också lite diskriminerande.
Nu vet jag ju inte vad du förväntade dig, men att tro att PLUS skulle vara lite extra lyx var nog en besvikelse de lux är jag rädd för!Jag reste förra sommaren ARN-AGP, flygtid 4:15 tim. Bokade Plus för lite extra lyx. Men vad är lyxen, samma avstånd mellan stolarna, inget blockat mittsäte men fria drinkar. Inte så mycket att lyxa till det med.
Drinkintag, aptitretare=bloody mary, till maten=två rödvin till kaffet=irish creme, efter maten=GT ( går inte längre att få en Hiller, dvs GT med gin och campari). summa = 5 drinkar. Detta enorma intag är således numera förbjudet med risk att jag skall gå bärsärkagång. På hemresan intogs två vatten och två juice eftersom blen fanns på Arlanda.
Om det vore en principsak mot förmynderi så kunde jag ha sympatisera i högre grad, men det är ju knappast förmynderiet som kommer i första rummet utan det är mängden alkohol & den är för mig irrelevant!Föreslår därför SAS att man inför stämpelkort, modell OK där man får en stämpel för varje kaffe man köper. Stämpelkort bör även utdelas för hemresan så man kan tulla av denna ranson om man tänker avstå från alkohol på hemresan. Kortet stämplas noggrant av ansvarig personal så man har full koll på det aktuella intaget.
Detta alkokort skall naturligtvis medtagas till loungen så att inga icke registrade drinkar slinker ner innan resan påbörjas.
Lycka till SAS med nya förmynderiet och införande av flygets motbok. Ni kan säkert låta någon PR byrå designa detta motbokskort för ett antal miljoner.
Tydligen så har vi alla olika prioriteringar, men att denna tråd skall komma upp i 100sidor för något sådant & tro att det skall ha impact är jag tveksam till, men jag kan ta fel.
Nu vet jag ju inte vad du förväntade dig, men att tro att PLUS skulle vara lite extra lyx var nog en besvikelse de lux är jag rädd för!
Om det vore en principsak mot förmynderi så kunde jag ha sympatisera i högre grad, men det är ju knappast förmynderiet som kommer i första rummet utan det är mängden alkohol & den är för mig irrelevant!
Tydligen så har vi alla olika prioriteringar, men att denna tråd skall komma upp i 100sidor för något sådant & tro att det skall ha impact är jag tveksam till, men jag kan ta fel.
Nu vet jag ju inte vad du förväntade dig, men att tro att PLUS skulle vara lite extra lyx var nog en besvikelse de lux är jag rädd för!
Om det vore en principsak mot förmynderi så kunde jag ha sympatisera i högre grad, men det är ju knappast förmynderiet som kommer i första rummet utan det är mängden alkohol & den är för mig irrelevant!