Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Jag har aldrig druckit fler än 3 drycker på någon flight inom Europa och flyger bara PLUS i arbetet. För mig gör det ingen skillnad, men kan se de som håller det som en principsak

Personligen berörs jag inte så mycket av denna förändring. Dels då jag nästan aldrig flyger SAS PLUS inom Europa, och de gångerna jag har gjort det så har det endast konsumerats två alkoholhaltiga drycker. En flaska vin till maten och en Bailey's till kaffet. Men på en 4-timmars flight till Spanien kan det med sannolikhet gå åt fler drycker.

3 alkoholhaltiga enheter klämmer man lätt på en lite längre resa inom Europa.. På long hall hinner man med mkt mer..
Som sagt, då har vi olika prioriteringar & skulle aldrig falla mig in att ta in alkohol på en intra EU resa av anledningen som jag angav, antingen möte med familjen eller med kunder/leverantörer.
Har inga problem med att avstå alkohol på en flygning inom EU, men på long-haul vill jag gärna ha mitt vin & bubbel...:) Dock så håller det med 3 enheter då också för min del...:)

Men det förekommer också att folk reser på rena semester-/nöjesresor. ;)
Sant, men även då har jag svårt att se att det skulle vara en begränsning med 3 enheter. För mig är det en icke fråga & tråden är upp i 20 sidor där många har ondgjort sig över det katastrofala i att inte kunna dricka mer än 3st alkoholhaltiga drycker ombord!

Sedan tror jag att just den här förändringen trampar på en öm tå bland forumets medlemmar då det är ett avsevärt (mentalt) steg mot en LCC-modell. Jag reser nästan aldrig med incheckat bagage. Skulle jag bli upprörd om SAS började ta betalt för incheckat bagage - u bet. Problemet sas har är att man ligger mittemellan lcc-modellen och fullservice-modellen(tar iofs betalt enligt fullservicemodellen men det är en annan fråga). Till slut kommer de frekventa kunderna att ledsna, det är iallafall vad jag tror.

Sant, men även då har jag svårt att se att det skulle vara en begränsning med 3 enheter.
Vill man ha fyra så är det nog en begränsning. ;)

20 sidor där många har ondgjort sig över det katastrofala i att inte kunna dricka mer än 3st alkoholhaltiga drycker ombord!
Tråden är som sagt lång och jag kan nog ha missat en del men att så många skulle prata om något "katastrofalt" känner jag inte riktigt igen. Dock kan jag tycka att om man betalar för en så kallad premiumprodukt är det märkligt om servicenivån ska vara lägre än billigast tänkbara biljett med exempelvis något av gulfbolagen. :confused:

Dock kan jag tycka att om man betalar för en så kallad premiumprodukt är det märkligt om servicenivån ska vara lägre än billigast tänkbara biljett med exempelvis något av gulfbolagen. :confused:

det är ju relativt få gulfbolag som flyger Arlanda-Kastrup, eller för den delen Arlanda-Malaga. Tyvärr verkar vi vara för få i Skandinavien som är beredda att betala för "lyx" för att det ska fungera med inhemska leverantörer i nåt annat än budgetsegmentet.

Toppen