Man kanske borde byta ut (läs SPARKA) ansvarig för service uppläggen och ersätta med The Swedish chef från the Muppet show......dvs det kan nu inte bli sämre.....
Just nu ser jag SAS lite som en parodi tyvärr....
Parodi, JA, verkligen.
Samtidigt känns det som en ickefråga, crew har väl alltid rätt att neka alkoholservering om någon resenär är för glad i hatten![]()
Nej, och om nu 3 st ingår innebär väl det att man kan köpa fler sedan??? Och hur är det i Go? Kan man inte köpa 7 vin om man nu skulle önska?Hvis det er berusede passagerer som er årsagen forstår jeg det slet ikke! Kabinepersonalet har jo altid haft mulighed for ikke at servere alkohol til passagerer som har fået "rigeligt".
Nog för att det i de flesta fall inte påverkar mig - men jag kan garantera att det påverkar ibland! På en 3-5 timmars flygning till södra Europa för weekend eller semester är det inte några större svårigheter att få i sig mer än tre alkoholenheter. Likaledes på en hemresa efter en lång arbetsdag i London kan jag mycket väl tänka mig en fördrink, vin till maten, en cognac följt av något mer.Ni som blir så upprörda, handen på hjärtat. Hur ofta dricker Ni fler än 3 drinkar? Personligen så har detta absolut ingen effekt på mig eller hur jag ser på SAS. Dock så skall jag villigt erkänna att jag är totalt ointresserad av drinkar ombord! 99% av mina resor intra EU innebär att jag har ett möte i andra ändan, antingen familjen vid hemkost eller ett affärsmöte på utresan & vem f*n vill då lukta alkohol? Så vad är problemet?
Jag kan kanske se problemet i förmynderiet & att ha det som en uttalad policy för att begränsa, men det är fortsatt inte ett stort problem på något sätt för mig & jag gissar att de flesta har en samsyn då de tänker efter, dvs att kröka ombord är inget som vi normalt förlustar oss med, eller?