Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

011430121

Medlem
Under lördagen fick Jet Time rycka in för att flyga ARN-FCO-ARN SK1841/1842, två positions flygning för att kunna utföra jobbet, det kostar att ha ett stort utbud av flygningar, när man saknar personal.

IMG_1765.jpg
 

Hachans

Medlem
Kan bara hålla med många andras erfarenhet av det smarta lodjuret.

Fick dom via TAP på LIS-ARN, jättetrevlig & effektiv CC

Men vi vet ju att vissa "kvällstidningar" gillar att slå på stora trumman så fort det handlar om SAS...

Det är också antagligen stor skillnad på vad som levereras och beställs. Jag anar att SAS och TAP inte har samma kravställning i sina respektive beställningar.
 
Nu har även jag haft min "Smartlynx-debut". Inget nytt att tillföra utöver vad andra noterat. Ganska gammalt och slitet plan, utan wifi eller usb-laddare, men inte någon katastrof. Däremot riktigt illa att bagagenyllorna över rad 1 och 2 var oanvändbara, ledde till att det blev väldigt svårt att få plats med bagaget i hela Pluskabinen. Men personalen var toppklass, mycket aktiva och uppmärksamma, de lade definitivt upp ribban högt åt SAS mainline...
 
BER-ARN?
Har samma erfarenhet som dig, 20min försenad boarding. Men väl på planet helt ok service och recognition för mig som diamond sittande i go.
 

BCflyer

Medlem
Verkar vara strul för Hifly som är fast i Chicago sedan ett par dagar. 18e juli inställd avgång och 19,20,21 flygs CPH-ORD av SAS själva.
Planen såg ut att vara Hi-Fly från ORD i går för första gången på en vecka, men den verkar inte ha kommit iväg. Inget kul för alla som drabbas. Ska själv flyga den här turen om några veckor, hoppas dom får ordning på det. Undrar också om Hi-fly håller returbesättning i CPH eller om man har bytt ut dom.
 
Toppen