Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

John Mack

Medlem
Vilken är bästa raden (nödutgång) på Smartlynx a320? På SAS egna är det väl rad 12 men det verkar vara rad 13 som har bästa benutrymme mm på Smartlynx? Någon insatt?
 

pswe

Medlem
Vilken är bästa raden (nödutgång) på Smartlynx a320? På SAS egna är det väl rad 12 men det verkar vara rad 13 som har bästa benutrymme mm på Smartlynx? Någon insatt?
Inte säker, men tror inte det är enhetligt på Smartlynxflottan, bakgrund och ålder skiljer sig åt på maskinerna.
 

HCas

Medlem
Hade min första flight med smarta lodjuret idag, viss försening ut från ARN och kabinbesättningen kändes något stressad men annars inget att anmärka på. Satt i Go så fanns väl inga förväntningar på något särskilt heller.

Anslutningen från Oslo var förövrigt med mainline SAS, helnorsk crew och en 737NG. Kändes som att åka 20 år tillbaka i tiden. Härligt var det.
 

Scanwing

Medlem
Verkar vara strul för Hifly som är fast i Chicago sedan ett par dagar. 18e juli inställd avgång och 19,20,21 flygs CPH-ORD av SAS själva.
 

Ricci

Medlem
Verkar vara strul för Hifly som är fast i Chicago sedan ett par dagar. 18e juli inställd avgång och 19,20,21 flygs CPH-ORD av SAS själva.
Har varit strul tidigare också med Hifly och även med lodjuren.
Fick höra från en SAS CC att SAS nu köper galet mycket extra timmar av både FD/CC från main SAS, för väldigt stora pengar..
 

mha321

Medlem
Har varit strul tidigare också med Hifly och även med lodjuren.
Fick höra från en SAS CC att SAS nu köper galet mycket extra timmar av både FD/CC från main SAS, för väldigt stora pengar..
Frågan är vem som i slutänden betalar för det. Det finns ju säkert något i avtalen med underleverantörerna som gör att de får stå för åtminstone en del av det.
 

Ricci

Medlem
Frågan är vem som i slutänden betalar för det. Det finns ju säkert något i avtalen med underleverantörerna som gör att de får stå för åtminstone en del av det.
Precis, bara hoppas på det.
Just nu verkar SAS (med deras alla deras underleverantörer av flyg) ha dålig beredskap och då måste de köpa in personal för väldigt dyra pengar.
Som du skriver, så hoppas jag verkligen inte att det enbart är SAS + deras kunder som får betala för detta.
 
Morgonflyget med SAS/Smart Lynx ARN-Nice inställt och vi blev ombokade till nästa flyg 14:05. Frågade vad som hänt vid informationsdisken till SAS loungen och de sa att det var pga ”brist på personal”. Inte avundsjuk på SAS kundtjänst att boka om och försöka hitta nya platser till alla. Trist att gå upp 4 på morgonen för att sen hänga 8h i guld loungen, men glad att vi iaf fick nya platser direkt.
 

Mr Planning

Medlem
Kan bara hålla med många andras erfarenhet av det smarta lodjuret.

Fick dom via TAP på LIS-ARN, jättetrevlig & effektiv CC

Men vi vet ju att vissa "kvällstidningar" gillar att slå på stora trumman så fort det handlar om SAS...
 
Toppen