Du är lika postiv som du brukar vara.
Med KLM är risken stor att du kommer fram sent. De har haft många inställda avgångar sista tiden från hela Skandinavien.
Ja, den risken finns ju överallt såklart. Sist jag åkte åt jag tre timmar försening i Amsterdam pga världens oväder.
Och ja, jag beklagar att jag inte hoppar och studsar över SAS. Men du kanske kan hjälpa mig lyfta fram det positiva på dagens flygning för mig? Nedan följer några erfarenheter från bara idag mellan ARN-OSL.
Mitt säte blev ändrat från 1A till mittensäte utan någon som helst varning. Som tur är så hann jag se detta för några dagar sedan och reseatade mig själv.
Flyget var några minuter sent men det tog evigheter att vända på Arlanda. En halvtimme efter utsatt boarding så började vi komma ombord. Ingenting som berättades eller annonserades i gaten såklart.
Kaoset med folk som ska fram och tillbaka i gångarna försenade oss ännu mer. Vansinnigt mycket folk med på tok för stort handbagage som inte gatecheckats.
Sätet stenhårt, benutrymmet noll.
Personalen var förvisso trevlig, det får jag ge dem. Men servicen kom igång på tok för sent. Hann knappt dricka colan jag fick.
Kom fram sent till OSL där folk från rad 1 och 2 sprintade bak och fotbollstacklade för de skulle ha sina väskor först tyckte de. Anslutande flyg tack och lov också var sent annars hade det blivit svettigt.
Dagens guldkorn? Tja, det var lugnt i loungen. Och säkerhetskontrollen i nya delen gick snabbt. Men var ju näppeligen SAS förtjänst.
Men som sagt, du får gärna lyfta vad jag ska hylla. Iofs kom jag fram, det är ju alltid värt något. Men det var ju varken bekvämt eller i tid.