Flög Smart Lynx och YL-LDN igår till Malaga. Hade förberett mig på det värsta då jag förutom en lite flygrädd fru även hade med mig Jr och Hund i kabinen. Hade läst denna tråd och Aftonbladet artikeln. Var även förberedd på att vi skulle bli många timmar sen efter vad jag läst i denna tråden. Ack så fel jag hade. Började med att 20 min innan avgång så var det Last call så vi var tvungen att springa till Gaten och blev en av de sista att komma ombord på planet. Väl på planet kom en av flygvärdinnorna med en flaska vatten och en servett innan pushback då hon såg att vi fått stressa (aldrig varit med om det på SAS). Vi satt på Rad 3 i Plus och det fanns plats för våra väskor i hatthyllan. Fräscht plan även om USB kontakt och Wifi Saknades. Servicen var snabbt igång väl i luften och tre enheter beställde jag direkt. När den druckits upp kom en flygvärdinna snabbt och frågade om jag ville ha påfyllning eller om det var nånting annat som vi ville ha. Flygvärdinnorna var extremt service mindliga och frågade under hela resan om vi ville ha någonting. Såg även medpassagerare som fick byta ut sin matlåda mot pasta. Resan blev en av de bästa jag flugit Intra Europa med ”SAS” extremt bra Crew som var Spansk och Kroatisk. 40 min Innan vi landade så blev det konfrontation mellan rad 1 och 2 i Plus där Rad 2 störde sig på Rad 1s barn, resulterade att 2 vuxna människor stod och skrek att den andra skulle hålla käften till varandra. Flygvärdinnorna var snabbt framme och erbjöd att rad 2 skulle få sitta på rad 4 istället, vilket de tackade nej till. Ändå proffsigt bemötande och lösningsorienterad crew som redde upp situationen. Innan landning kom Pursern och frågade om vi vill ha med nån färdkost eller dryck till bilresan, vilket jag även där tyckte var proffsigt och trevligt även om vi tackade nej. Detta var 5 av 5 och jag ser redan fram emot att flyga Smartynx igen.