I det här exemplet, du besitter guldstatus inom SAS, i princip helt identiska biljetter.
SAS biljetten är dyrare men kan i slutändan bli billigare om man är en hel familj där man själv väljer att köra Go Smart biljett till sig själv för att nyttja bagageförmånerna och resten av familjen reser på Go light biljetter. (Jag vet, blir trixigt med seating).
Jag hade utan tvekan satt mig på SAS utfört av SmartLynx i detta exemplet pga statusförmånerna och priserna skiljer inte blodigt mycket med tanke på vad jag får för det.
Och då med vetskapen av att det är SmartLynx
Norwegian samma datum ska vi inte prata om, ännu dyrare än SAS
Jag förstår och håller med i kritiken av att använda sig utav en sämre produkt, men för mig i det stora hela är det förmånerna kring att flyga Star Alliance som skulle få mig att ändå sätta mig på SmartLynx operated flygning om det är så att jag inte sparar mer än så här.
Skillnaderna är ju inte som Thai's equipment change dom slingade in på Arlanda hela tiden för ett par år sedan där folk åkte på att flyga en gammal 777-200 med 2-2-2 seating när man bokat med fräschare kabin med helt annan konfiguration.
Det är lite det alla kritker får det att låta som.
Visa bifogad bild 143495
Visa bifogad bild 143496