Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

Nu är min debut gjord på ”katten”. Som flera har påpekat så är det gamla flyg. Man hann nästan få träsmak i rumpan mellan ARN - SPU och ljudnivån ska vi inte tala om.
Ang servicen. När min väninna hade beställt en dricka o chips, så började dom gå vidare, så jag fick tjoa tillbaka honom för att få en kaffe.
Fail för min del och tyvärr ska vi åka hem med dom oxå.
 

rsimon

Medlem
Verkar finnas en lettisk gren av Smartlynx och en estnisk gren? Någon som kan säga om det ena är sämre/bättre än det andra?
 

ESNZ

Medlem
NCE-ARN med Smartlynx 4/8. Inget att anmärka på. Otroligt snabb vändning i Nice, ca 10-12 min efter planet dockade vid gate var det boarding för vändande avgång. Välstädat och säkerhetsbälten prydligt lagda i kryss på alla säten, hur de hann med det förstår jag inte. Blev ändå lite sen avgång pga. mycket trafik men i princip i tid åter på ARN. Seatbelts på i höjd med Nynäshamn ca 12-15 min till landning. Service och komfort utan anmärkning. Spansk besättning som pratade utmärkt engelska.
 

011430121

Medlem
NCE-ARN med Smartlynx 4/8. Inget att anmärka på. Otroligt snabb vändning i Nice, ca 10-12 min efter planet dockade vid gate var det boarding för vändande avgång. Välstädat och säkerhetsbälten prydligt lagda i kryss på alla säten, hur de hann med det förstår jag inte. Blev ändå lite sen avgång pga. mycket trafik men i princip i tid åter på ARN. Seatbelts på i höjd med Nynäshamn ca 12-15 min till landning. Service och komfort utan anmärkning. Spansk besättning som pratade utmärkt engelska.
Vann du något på lotten du köpte, detta måste vara din turdag, plötsligt händer det.
 

mischadee

Medlem
NCE-ARN med Smartlynx 4/8. Inget att anmärka på. Otroligt snabb vändning i Nice, ca 10-12 min efter planet dockade vid gate var det boarding för vändande avgång. Välstädat och säkerhetsbälten prydligt lagda i kryss på alla säten, hur de hann med det förstår jag inte. Blev ändå lite sen avgång pga. mycket trafik men i princip i tid åter på ARN. Seatbelts på i höjd med Nynäshamn ca 12-15 min till landning. Service och komfort utan anmärkning. Spansk besättning som pratade utmärkt engelska.
Kan bara hålla med. PMO-ARN idag 10/8.

Planet lyfte på minuten. Det var extremt välstädat och kändes mycket fräschare än en nya SAS NEO-kärra. Kanske beror på vilken kärra man får hur upplevelsen är. YL-LDF var i varje fall trevlig. Crew var fantastisk och servade alltid med ett leende. Tog ca 5 sekunder från att jag tryckte på call button tills de dök upp.

Sedan var det ju en bonus att få denna roliga inflygning till ARN idag.
 

Attachments

  • IMG_2466.jpeg
    IMG_2466.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 153
  • IMG_2467.jpeg
    IMG_2467.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 195
  • IMG_2468.jpeg
    IMG_2468.jpeg
    1 008,4 KB · Visningar: 195

Ricci

Medlem
Liten kort fråga:
Ser att Smart Lynx Airlines och Smart Lynx Airlines EE flyger CPH-ARN på lördag, vad är skillnaden på dessa bolag?
1691692702200.png
 

JPE

Medlem
Kan bara hålla med. PMO-ARN idag 10/8.

Planet lyfte på minuten. Det var extremt välstädat och kändes mycket fräschare än en nya SAS NEO-kärra. Kanske beror på vilken kärra man får hur upplevelsen är. YL-LDF var i varje fall trevlig. Crew var fantastisk och servade alltid med ett leende. Tog ca 5 sekunder från att jag tryckte på call button tills de dök upp.

Sedan var det ju en bonus att få denna roliga inflygning till ARN idag.
Landning bana 08, det är nog få förunnat!
 
Toppen