Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

Flög Jettime CPH-KEF för några veckor sen var mycket nöjd med både plan och den danska besättningen.. Testade Playair KEF-PRG tilllbaka var helt ok dom med..

Flög Smartlynx för ungefär 2 veckor sedan och har egentligen inget att klaga på förutom i stycket nedan.

Kabinen var inte i det bästa skicket och såg bland annat ett trasigt tray table. Jobbigt för flygrädda som någon annan skrivit här och tycker planen ska vara hela och rena!

Utöver ovan var det en väldigt bra flygning med proaktiv trevlig personal som till och med var ute med vagnen och serverade flera gånger utan att man själv behövde säga till.

Förseningar har ju skett också men helt ärligt så har SAS själva varit försenade ofta när jag flugit med dem senaste tiden.

Förseningar har ju skett också men helt ärligt så har SAS själva varit försenade ofta när jag flugit med dem senaste tiden.
Först, kommentaren ej riktad mot @BonusFrogman utan en allmän åsikt.
Att SmartLynx har drabbats av förseningar behöver nödvändigtvis inte vara deras fel.
•Luftrummet över Europa är extremt belastat vilket innebär restriktioner som sedan ”följer med” resten av dagen.
•De flesta flygplatser genomför större arbeten på rullbanor, taxibanor och plattor vilket innebär begränsningar på flygplatskapaciteten.
•Sommaren är semestertider vilket kan innebära brist på personal vilket också innebär restriktioner.

Ett exempel. Flög HEL-ARN tidigare i somras (SAS Connect) och flighten var 2 timmar sen. Kollade upp kärran som skulle flyga oss och den hade innan vår flight gjort en ToR CPH som hade extrema restriktioner pga personalbrist.

Jag flyger relativt frekvent till PMI från ARN. Flög 1 gång med smartlynx... Aldrig mer, tur att företaget godkänner fullflex C hos LH,LX eller OS. Det är helt klart värt extra timmarna. Man får verkligen passa sig när man bokar så det inte är Operated by Smartlynx. Slitna flygplan, ofta sena, allmänt otrygg känsla (tycker jag) och det är inte "slentrianmässig öststatsrasism) LH och deras Heimat är dock värdelöst. Föredrar OS på sträckan med smidigt byte på VIE samt god mat ombord och trevlig personal.

Berätta gärna mer. Jag hittar ingenting när jag googlar.

Eller är detta bara slentrianmässig öststats-rasism? ;)
Hur många flygningar har du med smartlynx samt vad är din slutsats? Berätta gärna mer

Jag flyger relativt frekvent till PMI från ARN. Flög 1 gång med smartlynx... Aldrig mer, tur att företaget godkänner fullflex C hos LH,LX eller OS. Det är helt klart värt extra timmarna. Man får verkligen passa sig när man bokar så det inte är Operated by Smartlynx. Slitna flygplan, ofta sena, allmänt otrygg känsla (tycker jag) och det är inte "slentrianmässig öststatsrasism) LH och deras Heimat är dock värdelöst. Föredrar OS på sträckan med smidigt byte på VIE samt god mat ombord och trevlig personal.

Hur många flygningar har du med smartlynx samt vad är din slutsats? Berätta gärna mer
Har inte flugit med SmartLynx en enda gång under tiden de har flugit för SAS.

Har du sett tidstämpeln på mitt tidigare inlägg? Med tanke på att du letade dig tillbaka så långt bak i tråden?

Vi flög Smartlynx till PMI och Connect hem. Visst fräschare plan med connect men mycket bättre service med Smartlynx (norsk pilot, spansk cabin crew).

Internet glömmer aldrig.

Touché!

Nej, men ska vi vara lite seriösa, så är min kommentar fortfarande ganska relevant.

Vi ser mycket klagomål här på renhet, lite sliten kabin, trångt? (sämre seat pitch än SAS egna flygplan) och kabinpersonal som kanske inte är helt införstådda med SAS serveringskoncept. Fair enough. Jag kan inte bedöma själv, då jag inte flugit, så litar på folks subjektiva åsikter som delas här.

Men säkerhetsmässigt, vilket var det jag kommenterade på tidigare, finns det fortfarande ingenting att anmärka på vad jag kan se. Ingenting som har någon grund iaf.

Toppen