I torsdags 10 augusti reste jag med SK1830 NCE-ARN
Kollade Expert Flyer några timmar innan avgång, såg att rad 1 A,B,C hade ändrats från upptagen och samtliga var markerade
X
Själv hade jag bokat 1D och så var det på morgonen när jag kollade.
Strax före bordningen kollade jag på telefonen igen nu stod det 9E!
Gick fram till gate agenten och frågade vad som hänt och om han hade någon gångplats, på fråga ett svarade på ett mycket otrevligt sätt att han inget viste, på fråga två sa han att jag hade fått den sista lediga platsen, kunde inte ställa några följdfrågor han vände på klcken och gick, så här såg det ut när vi gick ombord
Som vanligt när jag har flugit de 5-6 gångerna har det efter boarding varit kaos så även denna gång, även kapten var ut och försökte reda ut det hela, helt plötsligt kommer de med två pax och sätter dem på rad 1 B och C!
Efter några minuters diskuterande flyttas dessa två bak efter rad 10, det var 10 rader plus.Notera på bilden att de sitter folk på rad 1
Tillslut kommer vi i luften, det annonseras det vanliga vad som ingår i de två olika kabinklasserna med tillägget att vi kan inte servera kaffe eller te på denna flygning!
Vid stigningen släpper låsningen för mitt ryggstöd som åker bakåt, händer ett par gånger till under resan.
Även en herre på 7C hade samma problem inför landningen, ingen av personalen brydde sig
Vi skulle landa kl 15.20 ca 35 minuter efter tidtabell, klockan 14,25 tänds skylten för säkerhetsbältet, meddelas att det väntas turbulens, personalen satte sig och drog för gardinen efter ca 30 minuter utan minsta lilla skakning plingar det till igen på skylten för säkerhetsbältet igen och nu meddelas det att vi skall landa om 20 minuter och kabinen skall klargöras före landning.
Några ser sig och går skyndsamt mot toan, men det ropas att de är stänga och vi skall strax landa!
Om 12 dagar har jag en SmartLynx bokad till MXP, ja, ja ser ut som det är sista flygningen med dem för min del.
SmartLynx är ju inte ensam att ”hjälpa” SAS denna sommar på Europa linjerna, har åkt i början av sommaren med Baltic helt ordinär flygning, har inte åkt med Jet Time men det finns det nog någon här på BC som kan ge en berättelse om.