Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

ESNZ

Medlem
Har nu fått Smartlynx som operatör med en A320 på en bokad SAS-flygning NCE-ARN 4/8. Går ej att välja sittplats på avgången nu: ”seat selection not possible..” Det går däremot utmärkt att välja sittplats på övriga SAS-flyg i bokningen som alla är utförda av underleverantörer som XFly och SAS Connect.
 

ssh9721

Medlem
Har nu fått Smartlynx som operatör med en A320 på en bokad SAS-flygning NCE-ARN 4/8. Går ej att välja sittplats på avgången nu: ”seat selection not possible..” Det går däremot utmärkt att välja sittplats på övriga SAS-flyg i bokningen som alla är utförda av underleverantörer som XFly och SAS Connect.

Har samma på en bokning, ringde in i ett annat ärende och frågade om detta också. De kunde då boka platser så nu har vi de platser vi ville och det syns även i appen.
 

adhoc76

Medlem
Har flugit Air Baltic både i egna färger och som operatör för SAS. Inga som helst problem och behaglig flygning med god service, snäppet över SAS faktiskt. Skillnaden för mig är att Air Baltic är väldokumenterade. Smartlynx vet jag inte ett smack om. Jag är inte jättesugen på Smartlynx innan vi vet hur det fungerar. Hade hellre haft några datapunkter redovisade här så man vet vad som kan förväntas. Jag bokar om en resa i april till Malmö (Smartlynx) till Kastrup istället (SAS main).
 

LPC123

Medlem
Har en resa hem från ARN till GOT 21 maj som är Smartlynx. Blir spännande att se hur det blir? men 55min hur fel kan det bli? kunde boka plats som vanligt så det blir säkert bara bra. Ingen skillnad mot vanligt med SAS.
 

GOTBound

Medlem
Vilka rader är EXIT-row på B737-800 från SmartLynx: SAS appen säger rad 15 och 16, pdf på SmartLynx sida säger rad 17 och 18..?
 
Toppen