Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

Jonas F

Medlem
Jag sitter just nu ombord och väntar på att få lyfta från CDG på ett plan som enligt appen trafikeras av S. Och mycket riktigt är det Jettime som utför flygningen. Om vi nu kommer iväg någon gång. Tydligen personalbrist bland flygledarna i Köpenhamn. Spännande med anslutning mot Stockholm ikväll sen också.

Det lustiga är att när jag kollade vår bokning på ANAs hemsida (vi ankom från Tokyo för en stund sedan) så stod det mycket tydligare att det var Jettime som skulle flyga. Märkligt att inte SAS själva kan få till det.

82BF7502-E173-4C2A-A90E-5627D721D964.jpeg
 
Last edited:

TasselT

Medlem
Jag sitter just nu ombord och väntar på att få lyfta från CDG på ett plan som enligt appen trafikeras av S. Och mycket riktigt är det Jettime som utför flygningen. Om vi nu kommer iväg någon gång. Tydligen personalbrist bland flygledarna i Köpenhamn. Spännande med anslutning mot Stockholm ikväll sen också.

Det lustiga är att när jag kollade vår bokning på ANAs hemsida (vi ankom från Tokyo för en stund sedan) så stod det mycket tydligare att det var Jettime som skulle flyga. Märkligt att inte SAS själva kan få till det.
Flighradar24 verkar också ha koll på att det är JetTime som flyger:
1680463382615.png
 

airac

Medlem
Jag sitter just nu ombord och väntar på att få lyfta från CDG på ett plan som enligt appen trafikeras av S. Och mycket riktigt är det Jettime som utför flygningen. Om vi nu kommer iväg någon gång. Tydligen personalbrist bland flygledarna i Köpenhamn. Spännande med anslutning mot Stockholm ikväll sen också.

Det lustiga är att när jag kollade vår bokning på ANAs hemsida (vi ankom från Tokyo för en stund sedan) så stod det mycket tydligare att det var Jettime som skulle flyga. Märkligt att inte SAS själva kan få till det.

Visa bifogad bild 140982
Datavetare här... Jag misstänker att snedsträcket i A/S gör att allt innan sträcket försvinner på SAS sin hemsida. Troligen någon automat rensning för att hindra injekteringsangrepp.
 

Jannes

Medlem
Datavetare här... Jag misstänker att snedsträcket i A/S gör att allt innan sträcket försvinner på SAS sin hemsida. Troligen någon automat rensning för att hindra injekteringsangrepp.
Haha, jag tror du har rätt, min första tanke var någon form av "replace string" men du är på rätt spår. Bra att veta att SAS är skyddade mot hyss ifall någon startar ett flygbolag som heter "DROP TABLE".
 

TasselT

Medlem
Noterade att SmartLynx idag hade 3 plan som flög SAS-flygningar från/till Arlanda.
Samtliga var mellan 1-3 timmar försenade.
Ska man vara orolig för de SMartLynx-flygningar som dykt upp i mina kommande flygningar?
 
Noterade att SmartLynx idag hade 3 plan som flög SAS-flygningar från/till Arlanda.
Samtliga var mellan 1-3 timmar försenade.
Ska man vara orolig för de SMartLynx-flygningar som dykt upp i mina kommande flygningar?
Tror inte det. YL-LCT som flög mellan Stockholm och Malmö idag var sen pga sen ”leverans flight” till nya basen för SAS på Stockholm, från Milano imorse ser det ut som. Den landade på Arlanda 1h efter ordinarie avgångstid till Malmö. Vilket resulterade i en föraning på 2,5h ungefär. De andra flights har jag dock inte koll på!
 
Toppen